torsdag 26 november 2015

Bakom

Bakom hörnet står den. Inte så vacker, men viktig. Extra viktig i adventtider. Min vita brandsläckare står där i övre hallen. Synlig och nära för alla att hämta.  Brandsläckaren bakom hörnet... en inredningsdetalj som har en viktig funktion. Andras tolkningar av temat kan se se hos Fröken Foto.


På tisdagseftermiddagen började tövädret och den vackra bilden jag visade från måndagspromenaden i med hundarna är ett minne blott. Fortfarande snö kvar på marken, men träden lika grå och nakna som innan det började snöa. Ikväll blåser det massor och viner runt husknutarna.

Jag vill påminna om att nu på söndag är det dags för bloggutmaningen Hållbar livsstil. Jag hoppas att du vill vara med. Kram

18 kommentarer:


  1. Det var en riktigt trevlig brandsläckare... :))

    Nattkram ❤

    SvaraRadera

  2. Det var en riktigt trevlig brandsläckare... :))

    Nattkram ❤

    SvaraRadera
  3. Den var fin, istället för dom röda.
    Och viktig naturligtvis.
    Min granne har satt upp en stor lapp på porten om att vi inte ska glömma ljusen.
    En bra påminnelse=))

    Härlig fredag till dig!

    SvaraRadera
  4. Bästa grejen... Och jag var på brandutbildning nyligen och ser nu faror lite här och där. Jag drar ut kontakter, vänder på brandsläckare och har stenkoll på levande ljus 😄

    SvaraRadera
  5. En oumbärlig pryl och din är dessutom mycket snyggare än de gamala vanliga röda. Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Viktig påminnelse. Vi har också en, fick den i julklapp av föräldrarna förra julen.

    SvaraRadera
  7. Den är ju fiiiin ❤ ...
    /Kram & ha det så gott!

    SvaraRadera
  8. Att en brandsläckare kan vara så fin! Någon har tänkt till!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  9. Bra inlägg! Ibland är det viktiga inte formen utan funktionen:)! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Snygg brandsläckare som gärna får synas. Mina är röda, stora, klumpiga och fula, men vad gör det om man verkligen behöver dem. Då är man ju glad att ha en gissar jag!
    Fin advent önskar jag dig!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  11. Jag tycker att den ser ovanligt fin och designad ut för att vara en brandsläckare. Men det viktigaste är ju såklart funktionen. Speciellt i adventstider när man tänder så många ljus, är det inte så dumt att vara förberedd om något skulle hända.
    Ha en riktigt härlig adventshelg! Kram

    SvaraRadera
  12. En mycket smart och bra tolkning. Väldigt viktig i dessa tider. Mycket snyggare än den vi har. Ha en fin kväll. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. JAg är mycket tacksam för min brandsläckare efter brandtillbudet hos oss i somras.
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Bra med brandsläckare och den ska vara lättåtkomlig!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  15. Nytta med nöje som man säger! En fantastisk trygghet denna sak måste jag säga...
    Ha en skön advent!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  16. Så bra med brandsläckare och verkligen viktigt speciellt i dessa levandeljus tider.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  17. Viktigt att de finns i alla hem! Sedan får de se ut hur som helst faktiskt - men din är ju ovanligt snygg!

    SvaraRadera
  18. Snygg tolkning och en väldigt bra sak att ha!

    kram kram Malin

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥