lördag 7 november 2015

Dina tankar leder dig

You har today where your thougt have brought you;
you will be tomorrow where your thougts take you. /James Allen

Kanske inte alltid, men tankens och viljans kraft är stor. Idag är tankens kraft att jag ska röja här hemma. Fortsätta med rensandet från mitt barndomshem. Långsamt går det med en sak i taget. Men då hinner också tanken med hur saker och ting ska tas om hand. Önskar dig en riktigt bra novemberlördag.


Fler bidrag till lördagscitat hittar du hos Marie.

15 kommentarer:

  1. Det där håller jag verkligen med om och verkligen något att ta till sig.
    FIN HELG TILL DIG HELENA !

    SvaraRadera
  2. Ooooo,jaaa ♥ ...
    /Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Det är svåra ställningstagande man måste gå igenom, när man rensar saker från sitt barndomshem. Jag kunde inte ta reda på allt, när min mor dog för tre år sedan och var tvungen skänka bort mycket. Jag önskar att jag hade haft plats för mer här hemma hos mig.

    SvaraRadera
  4. Ja, tänk och tänk klokt. Var vill du vara om ett år?
    Just idag tänker jag att jag inte vill ut i höstregnet, men jag måste ...
    Hoppas att du är nöjd med helgen när du ser tillbaka på den imorgon kväll!

    SvaraRadera

  5. Den bästa lördagen till dig. Med tankens kraft kommer man långt....

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  6. Nog är tanken/inställningen halva "jobbet" många gånger ... om inte alltid!
    Önskar dig en fin fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  7. Med rätt inställning kommer man långt

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Att rensa är inte alltid lätt men brukar göra gott. Temat i vår fotoutmaning är "Tillsammans" den här gången. Varmt välkommen att vara med! Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Ja sådant är viktigt för att ta hand om dödsbon är inte det lättaste men måste göras. Själv har jag tagit hand om två på sista åren. Nu är det över och jag kan njuta av de få minnessakerna jag tog hand om. Ett citat som jag tar till mig. Finfint och jag önskar dig en fin veckan och ta den tid du behöver - skynda långsamt.

    SvaraRadera
  10. Bra att låta sig själv landa i saker.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Önskar att det vore så enkelt.
    Men det är ett jätte fint citat!
    Ha en jätte fin fortsättning på helgen! ❤
    Kraaaam! :)

    SvaraRadera
  12. Stämmer om jag tänker efter. Det finns så många tänkvärde citat som egentligen är så självklara, men som man ändå aldrig funderar över.

    SvaraRadera
  13. Vacker bild och kloka ord! Citat förs nog vidare för att de är ord från livserfarenhet.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  14. Det är nog ett bra sätt: Att ta lite i taget och även hinna tänka. Du får mycket gjort på det sättet, inte bara praktiskt, utan även inombords! Lycka till! Kram Eva

    SvaraRadera
  15. Att rensa sitt barndomshem kan inte vara lätt! Det gäller att gå varligt fram.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Karin

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥