söndag 22 november 2015

Ensamhet

En kopp te, tända ljus och hundarnas snarkningar en tidig söndagsmorgon. Ensam med lugnet och tystnaden. Ensamhet i det positiva, reflekterande och återhämtning. Den självvalda ensamheten.

Gröna Anna - ett loppisfynd



Den här stunden ensam med sina tankar och hela dagen framför en. Sitta länge med en kopp ekologiskt te och frukost. Utan stressen från klockan som tickar så fort en vardagsmorgon. Köket som nu är en mix mellan sommar och advent. Lavendelkrukan å ena sidan och julgardinerna å andra sidan. Tycker om känslan. Sitter en stund till och njuter av rofylldheten.

Vill du läsa andras tolkningar av temat ensamhet i utmaningen Vänner emellan kan du hitta dem hos Maria O - creating memories och Mamma med ambitioner

14 kommentarer:

  1. Du har precis lika fin tolkning på ensamhet. Det är guld värt att ibland då och då få lite ensamhet och tid för sig själv.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Så fint med sådan ensamhet & riktigt söt te"hållare" ♡ ....
    /Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Så vackert! Jag håller helt med dig i din tolkning av ensamhet.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vackert... jag gillar ensamheten, den självvalda, och skulle gärna ha mer av den.
    Fin söndag till dej!

    SvaraRadera
  5. Självvald ensamhet är ljuvligt. Att ha det helt tyst omkring sig och äntligen få ro för sina egna tankar. Jag behöver verkligen ensamheten regelbundet för att gå ned i varv. När det blivit för mycket samboumgänge brukar jag säga till honom "nu måste jag 'själva' mig ett tag!" och så går jag in i mitt pysselrum. =)

    SvaraRadera
  6. Jag väljer också att ha en stund för mig själv allt oftare! Det behövs för att ladda batterierna.
    Jätte fin tolkning av temat.
    Nu är det bara tre dagar kvar för mig! :)
    Jag började ju en dag efter dig..
    Hur går det för dig?
    Jag har som jag skrivit tidigare fått i mig socker i maten ibland och lite i mitt te men förutom det så har jag lyckats hålla mig undan.
    Stor varm kram till dig hjärtat.

    SvaraRadera

  7. Du har lyckats så bra med bilderna att jag som är kaffedrickare
    blev sugen på att dricka te i morgon. :)

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  8. Härlig tolkning av ensamhet. Gillar också den ensamheten. Den ger frid. Ha en härlig kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Njutningsbart och man får verkligen ladda batterierna

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  10. Så mysigt. Det gäller att njuta på. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Mellan sommar och advent... och nu är det väl dags för lite adventsmys och sommaren får vi minnas tills nästa år. Nu njuter jag av ljus och stjärnor!
    Kramar, Ann

    SvaraRadera
  12. SÅ fridfullt och skönt du beskriver din morgon!
    Gillar den lilla koppen vid tekulan - Berså :)

    SvaraRadera
  13. Vackert tolkat den självvalda ensamheten är fin att ta vara på. Kram åse

    SvaraRadera
  14. Åh så mysigt och fridfullt! Skulle du mot all förmodan ledsna på att sitta där ensam kan jag komma och hålla dig sällskap :) Dessutom väldigt vackra bilder!

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥