tisdag 24 november 2015

Måndagsvackert

Jag måste passa på att visa gårdagens vintervackra värld. Igår gick jag en lite senare lunchpromenad med hundarna. Ungefär en timme innan solen börja försvinna bakom horisonten. Strax efter 14-tiden börjar det mörkna. När det är -12 grader får kameran stanna hemma. Istället blir mobilen flitigt använd.

Mobilfoto från gårdagens lunchpromenad med hundarna.

Idag tidigt i morgon endast ett par-tre minusgrader. Och till mitt förtret är det idag lovat plusgrader och regn. Jag anar att det kommer bli rejält halkigt. Som barn hade vi datumet 20 november som riktmärkte. Då låg alltid snön. Sista sju åren har snön lagt sig mycket senare. Hoppas att väderprognoserna har fel och att det faller snö istället för regn.

25 kommentarer:

  1. Vad fint du har det här!
    Och vilken underbar vinter du har omkring dig. Dina foton får mig att längta efter vägar där man kan åka spark. Kanske vågar jag hoppas ...
    Önskar dig en fortsatt härlig vecka!
    /Mia

    SvaraRadera
  2. Waooooooo,otroligt vackert & vintrigt ♡ ...
    /Kram fina du!

    SvaraRadera
  3. Så mycket snö du har och vilken vacker bild på solen. Här var också en fin solnedgång igår. Men idag mulet och grått. Jag tänder ljus inne istället.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Välkommen vita, kalla flingor!

    SvaraRadera

  5. Men gud en så vacker bild, här vill jag gå.......

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  6. Oooo, det där är vinter! Vacker vinter.

    Pratade med en vän i Piteå igår. Hon sa just det där med ljuset.
    Jag kommer ihåg det, dom korta dagarna. Det tog tid att vänja sig vid.
    Men vintern uppåt är oslagbar ändå på något sätt=))

    SvaraRadera
  7. Vackert! Hoppas du får ha kvar vinterlandskapet. Här försvann frosten efter ett par dagar och det regnar och är fem plusgrader.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Åhh, så vackert det är med snö och sol. Vinter är min älsklingstid!

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder! Jag tycker också att det är tråkigt att det blir plusgrader nu, de har lovat +10 på fredag (!).
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  10. Så fantastisk vacker vintervärld du fotat... Vill verkligen ha minusgrader nu, så sjön fryser och banar väg för skidåkning senare när snön kommer. Men till helgen lovar dom en massa plusgrader... usch!
    En sen tisdagskram till Dig, vännen från Kate

    SvaraRadera
  11. Provar bara lite... // Kate

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara bilder , här i Stockholms skärgård är det bara regn ruskigt och hur kallt som helst
    Jag hoppas du haft en bra tisdag finaste
    Stor Kram ❤️

    SvaraRadera
  13. Kan inte låta bli att verkligen gilla bilden du har lagt upp. Älskar nämligen att titta på sådana vackra bilder inifrån en varm lägenhet (23 grader) och 4,5 grader ute. Å japp, det HAR regnat här halva dagen och jag har frusit...;-)

    SvaraRadera
  14. Så härlig bild. Håller tummarna att det inte blir regn. Här har all snö regnat bort. Men vi har lite ljusare här nere i Skåne. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Oj, så mycket snö ni fick! Jag blir alldeles avis. Men jag är väldigt glad för den snö som föll här. Nu är det tyvärr plusgrader och duggregn. Hoppas på massor av mer snö och kyla - i stora stora lass :D

    Solsken
    Linda

    SvaraRadera
  16. Vilken underbart, vintrig bild från din promenad. Vacker som ett vykort !
    Fin onsdag till dig !

    SvaraRadera
  17. Ojojoj, vad vackert! Även här blev det plusgrader och regn, men jag hoppas att snön snart kommer tillbaka igen! Kram

    SvaraRadera
  18. Åh så vackert!! Håller tummarna att ni slipper regnet. Här har det regnat hela dagen...
    Du undrade vad jag hade köpt. Skrev om dt i inlägget innan, men dels köpte jag en liten kompaktkamera som är smidig att ha i fickan, lätt att ta med när man inte alltid vill ta med stora systemkameran. Den tål dessutom regn och rusk, stark kyla mm.
    Så valde jag mellan vidvinkel- eller macro-objektiv till systemkameran. Och min underbara man förhandlade till ett bra pris så jag fick båda :) Snacka om lycklig!!

    SvaraRadera
  19. Men så vackert. Här kom de nån centimeter snö som nu har regnat bort. Kram

    SvaraRadera
  20. Åhhh så vacker bild...jag riktigt känner kylan och knastret under skorna när man går på snön...
    Hoppas dagen varit bra ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera
  21. Antar att den där vackra vinterbilden inte längre är aktuell! :(
    Du får titta tillbaka på dina vackra bilder och minnas och njuta tills vintern kommer på riktigt.
    Kram till dig! ❤

    SvaraRadera
  22. Så vacker bild. Men du har rätt , det snöar och det töar. Man får ta det försiktigt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  23. Vilken härligt vintrig bild! Längtar också efter snö, bara frost här än så länge!
    Ha en skön adventshelg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  24. Fin vinterbild! Men själv tycker jag inte om vintern här uppe i norr. Här är snön borta som tur är. Vi har ändå så lång vinter.
    Ha en bra vecka.

    SvaraRadera
  25. Tittar bara för bi för att säga TACK för alla dina fina kommentarer dom värmer in i själ och hjärta.
    Du är en underbar människa och jag hoppas att du haft en underbar vecka hittills
    Stor KRAM Sanna♡

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥