fredag 13 november 2015

Ovanifrån

På köksbordet ligger en fin gammal duk med broderat mönster. På duken står mina torkade lavendelkvistar i vas. Lite sköra och vackra i sitt torkade tillstånd. De ger en behaglig känsla av stillhet. Ganska skönt så här på fredagsmorgonen när ljuset sakta börjar visa sig.

Lavendelkvistar

Idag är det fredagsutmaning hos Fröken Foto. Temat är ovanifrån. Och min tolkning blir dessa bilder på lavendel fotograferat ovanifrån.

Torkad lavendel sett ovanifrån


Fredagsmorgon och ett dygn med utmaningen att dra ner på det vita sockret. Hur har första dygnet gått? Bra förutom att jag glömde av mig vid ett tillfälle och åt ett par halstabletter av mer godiskaraktär. Insåg efteråt att det här är mer godis än halstabletter. Tackade nej till en stor chokladmuffins. Nu är det en ny dag med nya möjligheter och utmaningen fortsätter. Önskar dig en härlig fredag!

19 kommentarer:

  1. Vackra bilder... med en stillhet! Hänger med på sockerutmaningen . så gott det går.
    Är i behov av honungsvatten just nu....
    Fredagskram från Kate
    PS. Får lämna anonymt för annars kommer mina kommetarer bort, försökte skriva hos dig igår med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från bloggen Nummer Trettiofyra...

      Radera
    2. Så märkligt. Är det bara på min blogg som du inte kan lämna kommentarer? Fin fredag till dig. Kram

      Radera
  2. Så vackert... önskar dej en fin fredag!

    SvaraRadera
  3. Åh,sååå otroligt fint ❤️ ...
    /Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Underbara lavendel! Underbar när den blommor, underbar doft och väldigt vacker som torkad!
    Ha en fin helg!
    Kram Martina

    SvaraRadera
  5. Vilka fina foton! Jag får nästan en liten vintrig känsla. Tänk att lavendel som är så knallig i färgen när den blommar, istället kan se ut nästan som blommor med frost på när de är torkade.
    Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  6. Fina bilder :)
    Hmm...det där med socker...inte bra alls, men ibland så behöver i alla fall jag lite sött ändå känns det som...men bara lite, annars mår jag numer direkt illa...

    Fin helg önskar jag Dig.
    Eva

    SvaraRadera
  7. Lavendel är väl en fantastisk växt, lika vacker blommande som torkad! Jättefina bilder, de utstrålar verkligen ro och stillhet. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Lavendel är alltid en favorit...vacker när den blommar, användbar och väldoftande! Fina bilder du visar!
    Ha nu en skön helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  9. Vackert med de torkade lavendelkvistarna!
    Vitt socker har jag uteslutit för ett bra tag sedan men igår köpte jag lite lösgodis och vräkte i mig. Sen ångrade jag mig gruvligt!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Lavendel är en av favoriterna!
    Både levande och torkade.

    Fin kväll till dig!

    SvaraRadera
  11. Så fina lavendelbilder ovanifrån. Så duktig du har varit med sockret. Alltid svårt i början. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

  12. Jag älskar lavendel!

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  13. Så vackra Bilder från ovan !!
    Jag önskar dig en alldeles underbar Lördag finaste
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  14. Vilken vacker bild. Den andas verkligen stillhet.
    Detta jä...la socker. Finns i allt och allt överallt.
    /P

    SvaraRadera
  15. Vad vackert det är. Jag har nog aldrig sett lavendel torkat, mer än när man var yngre och stoppade torkad lavendel i påsar.

    Heja dig med sockerneddragning.

    SvaraRadera
  16. Jätte vackra bilder!
    Och härligt att höra att du klarade av att tacka nej till chokladmuffinsen. Det kan inte ha varit lätt! ;)
    Bra jobbat.
    Jag har insett att det ibland kommer bli omöjligt att undvika allt om man inte ska stå och laga allt från grunden..
    Och även om man gör det så innehåller ju många matrecept lite socker.
    Men jag gör så gott jag kan och är ändå nöjd över att jag lyckats med att inte äta några sötsaker alls hittills. Och nu efter fyra dagar så tänker jag inte på det längre...
    Ha en fantastisk kväll fina du!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Vackert! Tänk att många blommor är minst lika vackra när de är gamla som nya.

    kram kram Malin

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥