måndag 9 november 2015

Tacksamhet - över min kamera

Jag kan känna stor tacksamhet över min kamera som införskaffandet för arton månader sedan. Fotograferandet som gett mig berikande händelser. Både i fotograferandets stund men även efteråt och de intressanta möten det gett. I veckan fick jag möjlighet att lyssna på astrofotografen Göran Strand. En kväll med massor av inspiration. Där naturvetenskap och fotokonsten knutits ihop till fantastiska fotografier.

Instagram-collage över oktobermånad.

Det kreativa skapandet som också kan göras med hjälp av mobilen. Som att samla sina minnen från en månad i ett collage med hjälp av en app i telefonen. Helt otänkbar för fem år sedan och idag en självklarhet. Kreativt, roligt och skapande. 


Idag är det måndag och dags att reflektera över veckan som gått.  Här kan ni hitta vad andra är tacksamma för i Evas utmaning.

Inspiration
Blåögas nya energi (tänk vad ett allergifoder kan göra!?!)
Min familj
Att vi överraskade livskärleken på farsdag
Trevliga ungdomar 
Röjandet från mitt barndomshem börjar närma sig ett slut
Att jag har mat på bordet varje dag
Rent dricksvatten i mina kranar
Helgens program av Så mycket bättre
All tillgivenhet som Mysfarbrorn och Blåöga alltid visar

18 kommentarer:

  1. Du ger oss både vackra tankar och bilder...
    Vad skönt att höra att Blåöga blivit så mycket bättre med ett annat foder. Vi har nyligen bytt hundmat åt Isbjörnen och hennes klåda har redan minskat rejält.

    SvaraRadera
  2. Jag hade oxå med kamera på min tacksamhetslista idag.
    Och du är verkligen duktig på att fota så jag är tacksam för att du delar med dig av dina bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul med två som nämner kamera idag! :)
    Och jag blir jätte glad av att höra att Blåöga har fått mer energi. Det måste kännas underbart.
    Härligt att ni fick till en överraskning igår på farsdag.
    Sånt är alltid kul!
    Hoppas den här veckan blir minst lika bra.
    Stor varm kram! ( tur att det är en syberkram så jag inte smittar dig! ;)

    SvaraRadera
  4. Fint att vara tacksam. Och en kamera är guld värd. Fina foton.
    Trevlig start på veckan önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Så kul att Blåöga mår bättre!
    En bra kamera gör ju att det blir så mycket roligare att fota, och du visar alltid så fina bilder. Tack för det!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  6. Det var en fin lista ;)).....jaa tacksamhet är ett vackert ord....
    Så fint kollage du satt ihop ;))
    Önskar att du får en fin och ljus vecka nu ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig lista! Jag blir påmind om flera punkter där även jag kan skriva under. Lätt att glömma allt som är roligt, fint och bra. Vad skönt att höra om Blåögas nya energi! Kram på dig

    SvaraRadera
  8. Jag är också tacksam över din kamera! Annars skulle jag inte få se alla dina fina bilder :) Fin varm lista hos dig och så glad att Blåöga mår bättre! Skönt att ni snart röjt klart efter din mamma, ett tungt arbete. Min mans föräldrar gick bort med bara 1½ år emellan och allt skulle röjas ur, jobbigt både fysiskt och psykiskt... Min systers man har inte orkat börja röja något ännu. Förstår honom, men samtidigt måste det vara så jobbigt för honom att leva med min systers saker och kläder runt sig varje dag..
    Idag ringde telefonen, det var sonen från Argentina, blev så glad!!
    Ha en jättefin vecka! Kram

    SvaraRadera
  9. Det är roligt med fotograferingens alla nya möjligheter i och med appar och redigeringsprogram! Väldigt kul! :)
    Trevligt att lyckas överraska :)
    Mycket att vara tacksam för!
    Önskar dig en bra ny vecka!

    SvaraRadera
  10. Så skönt att Blåöga mår bättre. :) Och vilka fina bilder du bjuder på, ett vackert oktober-collage. Jag kan känna igen mig i din tacksamhet över din kamera och all den glädje den för med sig. Aldrig trodde jag att systemkameran jag köpte för några år sedan skulle resultera i så mycket spännande, ny vänskap och nytt arbete. Tänk vad små val kan förändra.

    Ta hand om dig Helena och jag är också glad för din kamera och dina fina bilder.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Visst är det kul med fotografering. Rogivande och en energiboost. Härligt med din tacksamhetslista. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Du tar så vackra fotografier och delar med dig så många fina tankar!

    Vad glad jag blir när jag läser att allergifodret gett Blåöga mer energi!
    Vår hund som vi hade tidigare hade hela livet problem med allergi och dålig mage så jag förstår lyckan då man ser att ett nytt foder verkar vara det rätta! Man vill ju så mycket att de ska få må bra!

    Ha en fortsatt fin novembervecka!
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  13. Som vanligt en härlig blandad lista med saker vi tar för givet och underbara ljusglimtar från föregående vecka
    Ha nu en underbar start på nya veckan finaste ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  14. Vissst är det så.
    Att man känner stor tacksamhet över sin kamera.
    Den är som en vän, tycker jag :)

    Eva

    SvaraRadera
  15. Alltså kamera ja! Och digitalt är en förmån.
    Även om jag saknar det analoga fotandet lite, framför allt att framkalla själv.

    Och blåögas energi! Underbart att läsa!

    SvaraRadera
  16. Fina bilder! Ja, kameran är nästan ett måste nu för tiden. Och jag håller med om helgens program av Så mycket bättre var bra och tacksam över.

    SvaraRadera
  17. Du kan verkligen vara tacksam för din kamera. I kombination med dig och urvalet av motiv är ni oslagbara. Man njuter verkligen av att vara åskådare.
    Kram Eva

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥