söndag 20 december 2015

En vecka som försvann.

Ibland försvinner tiden. Jag funderar hur en vecka bara kan försvinna. Tiden flög förbi. Ändå inte i stress utan val av hur jag vill prioritera tiden. Förra helgen, lucia, den årliga pysselhelgen. En tradition och kreativ helg med skratt, glädje och gemenskap.

Sax av smide - hantverk

Lavendelstängerna jag torkat användes istället för granris som pysseldekoration. Som torkad växt ser lavendel nästan ut att ha barr.


Den trearmade julljusstaken min far en gång gjort plockades fram. Tänk vad en sak som en ljusstake kan skapa stämning. Funderar fram och tillbaka på att måla den vit. Jag har inte bestämt mig. Läste senast idag om inredningstrender för år 2016. Trä, mörkt trä och grovt trä och obehandlat trä. Ja, nu är inte jag särskilt trendkänslig när det gäller inredning som du som följt denna blogg redan vet. Här är det återbruket som ligger i fokus. Tänkte då att kanske den ändå ska få behålla sin träfärg... Fast å andra sidan skulle den vara fin i vit färg också. Vad säger du? Hoppas att du får en fin fjärde advent. Under dagen ska jag hälsa på hos er som hälsat på här under veckan. Kram och underbar dag.

15 kommentarer:

  1. Ljusstaken är ju ett kärt minne av din pappa. Å då tycker jag nog att den inte ska målas vitt utan ska få behålla sin originalfärg. Så befriande förresten med en trearmad ljusstake:-)

    SvaraRadera
  2. Tycker som ovan ;))....mysigt det ser ut hos dej ;))
    Här spelas julmusik just nu...men ibland kan man bli less på vissa som spelas hela tiden, hihi...
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Så fin! och jag tycker absolut den ska få behålla sin fina träfärg.
    Har en behaglig fjärde advent med pyssel av lite av varje, och i brist på snö att skotta så har vi krattat lite löv istället. Upp- och nervända världen med midsommarvärme i midvintertid.
    Önskar dig en fortsatt fin fjärde advent! Kram Birgitta

    SvaraRadera

  4. Jag skulle nog behållit träfärgen eftersom din pappa har gjort den.

    Trevlig andra advent och kram ♥

    SvaraRadera
  5. Trots att jag typ är kär i vitt tycker jag nog att du ska behålla den som den är. Tror att du ångrar dig om du målar den!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jättevacker ljusstake din pappa gjort. Vilket fint minne. jag hade behållt den träfärgad.
    Julkram från Ann-Lie

    SvaraRadera
  7. Jag älskar också vitt men tror att du, p.g.a var den kommer ifrån, kanske kommer ångra dig.
    Men samtidigt så förändrar ju inte färgen ursprunget!
    Fundera ett tag och gör sen det som känns rätt för dig! ❤
    Min vecka försvann den med.
    Men nu känns allt lugnare...
    Ha en fortsatt jätte fin kväll fina du!
    Kram.

    SvaraRadera
  8. Så fint du gör det! Man får så mycket julstämning när man tittar in hos dig! =)
    Härligt med gamla, ärvda saker som dessutom tillverkats för hand. Jag håller med ovanstående om att det kan vara en idé att behålla träfärgen. Det var så den blev skapad och så den var menad att se ut.
    Ha en underbar fjärde advent! Kram

    SvaraRadera
  9. Måla den inte! Den är ju så vacker och dessutom tycker jag du ska behålla den så som din pappa har gjort den.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. En härlig känsla jag får när jag tittar in på din blogg. Alltid fina bilder och intressanta ämnen.
    Jag skulle inte måla om ljusstaken eftersom din pappa har tillverkat den. En särskild känsla att ha en sak i original som en förälder gjort.
    Önskar dig en fin ny vecka !

    SvaraRadera
  11. Måla INTE vitt ! Jag har läst detsamma . Den vita/svarta inredningstrenden är förbi . Möjligen kan man komplettera med rustika föremål. Jag säger som du att trendkänslig är jag inte, men man studsar till ibland.När teaktrenden kom sa jag , hoppsan, vi som har mina föräldrars teakmöbler kvar. Det var plötsligt en skatt. DÅ kände jag mig väldigt trendig. Nä, man ska trivas med det man har runt sig så må det vara det ena eller det andra.Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Tror man ska göra det man verkligen känner för trender kommer och går !!
    Men om man gillar vitt varför inte !!!
    Tror inte på att följa dessa trender som finns utan faktiskt göra det som man själv trivs i :)
    Stor kram till sig finaste

    SvaraRadera
  13. Visst går tiden snabbt. Fin ljusstake. Klart den hade varit fin vit. Men och andra sidan har din far gjort den kanske det är synd att måla om den. Man kan ju ha olika färger på ljusen istället. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Ibland går tiden så fort att den borde gå baklänges ;)
    Bara den går fort för att den levererar gott och bra gör det absolut inget!

    SvaraRadera
  15. Jag tycker att den är fin som den är ljusstaken, sen är det ju fint att ha kvar den så som din pappa gjorde den, så jag skulle inte måla om den!
    Om inredningstrenden som kommer är trä så är vår nya toapappershållare som sonen tillverkat till mig och maken i julklapp med andra ord riktigt trendig :)
    Önskar dig en god fortsättning på julhelgen!
    Kram AK

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥