onsdag 23 december 2015

God Jul till dig

I dag dagen före dopparedan! Ett dis över himlen och solen tittar knappt fram. Marken är istäckt och hal. Det varnades igår för blixthalka i halva landet och jag hoppas att du tar det försiktigt dit du ska.

Jag vill önska dig en riktigt
God Jul!


Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du. /Ingemar Olsson

Nu är julklapparna inslagna och maten klar. Ikväll är det julmysets kväll. En enkel middag, tända ljus och julmusik. En kväll med stilla ro.

23 kommentarer:

  1. Du är minsann en fantastisk kvinna Helena! Vill önska dig en lugn och skön jul med mycket mys med familjen.
    Ta hand om dig vännen! ❤
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Hos mig är det mesta också klart. Kokar julskinkan nu, sedan ska det dammsugas och golven torkas av. Ikväll börjar ungdomarna droppa in och i morgon kommer resten.
    Önskar dig en riktigt GOD JUL!

    SvaraRadera
  3. Önskar Dig också en riktigt God Jul! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Sååå fint ♡ ....
    Gooooooo Jul finaste!

    /Kram

    SvaraRadera
  5. Ha en riktigt god jul Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Det låter fantastiskt trevligt :) Vi gör ungefär samma här!
    Tack för önskningar! Mina önskar till dig är desamma: En Riktigt God Jul!

    SvaraRadera
  7. Önskar dig en fin jul
    God Jul
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en underbar helg. Kram

    SvaraRadera
  9. Ha en riktigt skön och mysig jul!
    Julkramar, Ann

    SvaraRadera
  10. God Jul finaste Helena
    Hoppas att du och din familj får en härlig mysig JUL
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  11. Då du är en relativ ny bekantskap i blogglandia har jag inte riktigt listat ut än var i Sverige du bor. För vädret hos mig och mig skiljer sig då verkligen. 8,4 plusgrader och strålande sol här. Ingen halka som tur är.

    Önskar dig en jul precis som du vill ha den. God Jul!

    SvaraRadera
  12. Önskar dig den bästa av jular...
    Vinterkram från Titti

    SvaraRadera
  13. Här har vi med en lugn kväll!

    Önskar dig också en riktigt God Jul!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  14. God jul fina du!
    En varm och kärleksfull.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  15. Önskar dig en underbar jul!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Vaknade alldeles för tidigt idag så jag hinner med en bloggrunda innan det är dags att köra till jobb! GOD JUL ♥

    SvaraRadera
  17. Det är skönt när man bara kan sitta i lugn och ro och njuta under juldagarna. Stressen hör inte hemma denna tiden egentligen. Jag önskar dig en God Jul.

    SvaraRadera
  18. En riktigt god jul önskar jag dig Helena. Jag hoppas du får njuta av fina juldagar.

    Ta hand om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  19. Fin bild.
    God fortsättning på julen
    Anette

    SvaraRadera
  20. Hoppas att du har /har haft ett mysigt och skönt julfirande. Än återstår några dagar. . men det går fort undan.
    Julkramar från Eva

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥