tisdag 29 december 2015

Nyårsgodis

Visst passar det bra med ett enkelt hemmagjort godis så här till nyår? Här kommer ett tips på något gott att slänga ihop inför nyårsfirandet.


Till en ugnsplåt klädd med bakplåtspapper behövs;
300-400 g vit blockchoklad
100 g mörk blockchoklad
1,5 dl krossade polkagrisar

Idag finns det ekologisk choklad som är ett bra tips för dig som vill välja mer klimatsmart alternativ. 


Den vita och mörka blockchokladen smältes på vattenbad var för sig. Först brer jag ut den vita chokladen på bakplåtspapperet. Strör över de krossade polkagrisarna och sedan ringlar jag den mörka blockchokladen över.


När allt stelnat som bryter jag bitar i lagom storlek och förvarar i kylskåp. Gott och mycket enkelt. 

19 kommentarer:

  1. Mm...det vore ju ett godis för mig som bor i polkastaden o har en polkabagare i familjen hi hi...
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  2. Ser oerhört gott och frestande ut!

    SvaraRadera
  3. Om jag skulle gilla choklad och godis så skulle jag absolut hugga i här. Förresten ser biten på sista bilden ut som en pizza slice. Coolt fotat!

    SvaraRadera
  4. Gottit ♡ ...
    Önskar gott slut & gott nytt 2016(Kraaaam

    SvaraRadera
  5. Oj oj oj, vad gott det ser ut! Jag har helt missat det där med nyårsgodis, men det tar jag så klart gärna till mig! :-D
    Hoppas dina sista dagar av 2015 blir riktigt fina. Kram!

    SvaraRadera
  6. Låter som ett gott och enkelt godis. Eftersom jag redan har alla ingredienser hemma så kanske det blir nåt sånt till Nyårsafton. Kram

    SvaraRadera
  7. Det lät smarrigt! Här börjar julgodiset äntligen ta slut så nu blir det nog lite mindre godis här ett tag hoppas jag. Måste nog vänja mig av med sockersuget en gång för alla!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  8. Oavsett hur det smakar (vilket jag inte alls har svårt att tänka mig är Gott) så är det ett vackert godis :) I alla fall när du fotar det!
    Önskar dig ett gott slut på 2015 :)

    SvaraRadera
  9. Mums vad gott jag kommer ;)
    Puss och GodFortsättning sötnos !
    Kram sötnos

    SvaraRadera
  10. O så gott! Tyvärr är jag laktosintolerant och den laktosfria chokladen tycker jag inte om.

    SvaraRadera
  11. Enkelhet gillar jag!
    Det där snor jag med mig för att testa.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  12. Åh! Älskar allt med polka i!

    Önskar dig ett fantastiskt 2016!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Låter smaskigt. Fast jag inte äter det låter det gott. Ha en härlig dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Det där godis ska jag ta och pröva i nyårshelgen. Verkar både enkelt och gott.
    Önskar dig ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR !
    Kram Marie

    SvaraRadera
  15. Tittar förbi för att önska dig ett riktigt
    ❤ Gott Nytt år finaste ❤
    Kram Sanna

    SvaraRadera

  16. ***** GOTT NYTT ÅR 2016 *****

    Kram ❤

    SvaraRadera

  17. ***** GOTT NYTT ÅR 2016 *****

    Kram ❤

    SvaraRadera
  18. En godisråtta som jag tar varmt emot detta recept :)

    Stor kram till dig och Gott Nytt År!
    Jessica

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥