lördag 2 januari 2016

En upplevelse

Idag tänker jag dela med mig av ett nyårsminne för några år sedan. På nyårsdagen gick en dröm i uppfyllelse. Klockan tio på förmiddag stod en hundspann med fjorton draghundar utanför huset. Hundarna hoppade och studsade av förväntan. Skällde av iver och stod och slet för att få börja dra.


När det magiska ordet kom blev det alldeles tyst. Inte ett ljud från hundarna utan all iver och energi hundarna hade växlades om till att få börja springa. Vilken upplevelse! Den första januari, sittande på en släde medan naturen susade förbi och det enda ljud som hördes var medarnas svischande mot snön i det förpreparerade spåret. Naturen så nära med det höga snöklädda furorna och en färd allt längre in i den norrländska barrskogen. 

16 kommentarer:

  1. Woooooooooo helt underbart ❤ ....
    /Goooo fortsättningskraaaam!

    SvaraRadera
  2. Vilken upplevelse! :)
    Härligt att få läsa!

    SvaraRadera
  3. Vilken grej! Den upplevelsen måste man nog ha varit med om irl. Svårt att föreställa sig så här sittandes framför skärmen, trots att du beskrev intrycken så väl.

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt:) skulle oxå vilja uppleva det någon gång.
    Önskar dig ett riktigt bra 2016

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt!! Det skulle jag vilja göra. Kanske något för 2017 års stordåd??
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ser härligt ut, men lite kallt.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Måste vara en häftig känsla att få åka med. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Underbart! Jag har faktiskt fått köra hundspann en gång i Idre och det var härligt, förstår att du njöt.
    Ha det fint nu!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  9. Åhl vad mysigt med hundspann det har jag åkt en massa som barn !!!
    Hoppas att Du haft en alldeles underbar start på 2016 finaste och ska bli härligt att följa med under detta år också
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  10. Ååh! Det måtte vara en upplevelse. Har aldrig varit med om det, att åka hundspann också, däremot nog hoppat tandemfallskärm osv. Men hundspann, borde väl hinna med det också i detta liv!

    SvaraRadera
  11. Meen så underbart! Det har alltid varit en dröm för mig.. hoppas den slår in någon vacker dag! :-)

    Kram Therese

    SvaraRadera
  12. Det måste ha varit en härlig känsla! Det närmaste jag kommit ett hundspann är när jag sett det på TV. Ha det gott.

    SvaraRadera
  13. Hej vännen! Låter som ett fantastiskt minne. Er närmsta jag har kommit till det är spark! :) Men då får man ju göra jobbet själv.
    Det låter magiskt.
    Hoppas du mår bra och även familjen!
    Sköt om dig.
    Stor kram.

    SvaraRadera
  14. Men alltså!! Så härligt!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Åh, vad häftigt! Vilken otrolig upplevelse det måste ha varit! Jag är glad att din dröm gick i uppfyllelse. Kram

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥