måndag 18 januari 2016

Tacksamhet - Det här med att blogga

Under helgen har jag sett flera blogginlägg från olika bloggare som handlat om det här med att blogga. Bland annat hos Hannis, Ruth och Ida. Vad gör just den enskilde bloggarens blogg och inlägg intressant? Varför man som läsare väljer att komma tillbaka och läsa? Är det viktigt med ett tema i en blogg eller är det mixen som intresserar? Naturligtvis satt det igång samma frågor här hos mig och nu ställer jag de till dig. Vad är det som gör att du hälsar på här på min blogg? Och vilka inlägg tycker du mest om att läsa här hos mig?


Här har det varit en stilla helg med ett skönt väder. Runt tio minusgrader och vindstilla. Perfekt väder att vara ute i. Så där sagolikt vackert att det nästan gör ont... eller kanske är det kylan som biter i kinderna?! ;-)


Idag är det måndag och Evas tacksamhetsutmaning. Några av den gångna veckans ljusglimtar är;
Den stressiga arbetsveckan avslutades med ett stort leende
Ett telefonsamtal
Att hålla tummarna riktigt hårt och hoppas
Vackra vinterdagar
God smörgåstårta
En lugn och vilsam helg
Ostkrokar - ett återkommande tacksamhetsämne ;-)
Tända ljus
Tacos på älgfärs
Familjen

25 kommentarer:

  1. Underbart med dina Tacksamhetslistor - L❤️ VE!
    /Kram i vintersolen fina du & ...

    Pst...Gillar allt i din blogg,en favorit :)

    SvaraRadera
  2. Första gången jag besöker dig men otroligt fin blogg. Jag besöker dig gärna igen <3

    SvaraRadera
  3. Jag kan direkt säga att det är bilderna jag i första hand fastnar för, jag älskar bilder! Och finns det något litet intressant att läsa till så klart att det blir ännu mer intressant!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att veckan avslutades positivt! För mig spelar inte det någon större roll vad man bloggar om, det är personen bakom bloggen som är intressant. Och jag gillar dig och din blogg mycket! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag gillar din blogg för att det är lite blandat innehåll och du har så fina bilder som illustrerar texten. Kram

    SvaraRadera
  6. Jag gillar ALLT med din blogg. Dina vackra bilder är såklart en anledning men de ser jag ju även på Instagram. Jag gillar att du - precis som både jag och många andra bloggar om allt och inget!
    Kram på dig 💜

    SvaraRadera
  7. Jag gillar ALLT med din blogg. Dina vackra bilder är såklart en anledning men de ser jag ju även på Instagram. Jag gillar att du - precis som både jag och många andra bloggar om allt och inget!
    Kram på dig 💜

    SvaraRadera
  8. Jag gillar två saker allra mest med din blogg, dels djupet och dels helheten. Med djupet menar jag att de allra flesta inläggen har en mening, ett budskap och med helheten menar jag att text och bild hänger ihop, både i inläggen och i bloggen som helhet. Samtidigt tycker jag aldrig att inläggen blir tråkiga, upprepande eller förutsägbara. Snyggt jobbat, helt enkelt��!

    SvaraRadera
  9. :) Fint med återkommande punkter på listan :) även krokiga sådana!
    Det här med att blogga kanske tål att tänkas på ... men jag gör nog inte det. När jag fastnar för en blogg så är det nog för att den har en skön känsla ... en varierad blogg med skön känsla. Bloggar som BARA handlar om inredning/feminism/politik/böcker/annat ämne blir rätt tjatiga (egen åsikt)?
    Fick inte till ett hållbart inlägg ... men funderar ännu :)
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  10. Nu har jag ju inte följt dig speciellt länge, men jag gillar din blogg för att den är välskriven och innehåller suveräna bilder som anknyter till texten. Sedan tycker jag personligen att det är roligt och inte minst intressant att läsa inlägg av bloggare som bor "på landet". Dessa bloggar har uppenbarligen en helt annan inriktning än "storstadsbloggar" och förmedlar ett "annat liv".

    SvaraRadera
  11. Tacos på älgfärs lät spännande! :)
    Å när det gäller anledning till att jag besöker din blogg så är det dina återkommande vackra bilder, din härligt varma personlighet och omtanke för allt på vår jord.
    Blir alltid glad av att läsa inne hos dig.
    Du behöver, och ska absolut inte, ändra på nått! ❤
    Stor kram!

    SvaraRadera
  12. Din blogg har ett budskap.Så mycke tänkvärt och så vackra bilder. Just denna mix är så bra.
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  13. Gillar din blandning med fina foton härliga tacksamhetsinlägg mm. En fin blogg. Ha en fin kväll. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Håller du tummarna fortfarande, eller har du släppt dom nu?
    Jag har inte följt din blogg så länge, men jag fastnade direkt för bilderna. Vackra och lugna kompositioner, det märks att du är en duktig fotograf.
    Ditt innehåll är blandat både skämt och allvar, så fortsätt du i samma stil!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  15. Jag har ju inte hängt här så länge än, men det som gör att jag kommer tillbaka är enkelheten i tänkvärda texter. Jag känner igen mig och du bjuder på nya saker. Mixen och enkelheten i vardagen.
    /P

    SvaraRadera
  16. Enkelheten och bilderna.
    Att det känns lugnt, ingen stress och att du är nära naturen.
    Så rätt var det är så smäller du till med något informativt, som jag lär mig av.
    Det är den där mixen av livet.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  17. Vackra bilder och tänkvärda ord! Fortsätt så!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  18. En finstämd bild och väl valda ord - att ge lite av sig själv. Jag sätter värde på att jag känner så när jag tittar in till dig.
    Hoppas att du får en fortsatt fin vecka!
    Mia

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Det är första gången jag tittar in här och anledningen till att jag klickade och ville läsa var rubriken på ditt inlägg. Nu ska jag titta runt lite mer, verkar vara en blogg i min stil :) Jag tror säkert jag kommer tillbaka, de bloggar jag gillar är de som förmedlar en positiv och glad känsla och tänkvärda ord, inte bara yta.

    Ha en fin dag!

    Hälsningar Pernilla

    SvaraRadera
  20. Så fin bild ;)
    Gillar din blogg som den är...och du skall inte ändra på något enl. mej ;))
    Alla bloggar jag läser (och det är många) är charmiga på sitt eget lilla vis ;)
    Ha en fin kväll !!
    Kramis bia

    SvaraRadera

  21. Jag tycker du har en fin blogg och otroligt fina bilder. Här är varmt och välkomnade... :))

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  22. För mig spelar det ingen roll om en blogg endast har ett tema eller en salig blandning mellan ämnen. Det viktiga är känslan, budskapet, tankarna, texten, bilderna och/eller något specifikt som verkligen griper tag i en. I ditt fall så slås jag främst av hur mycket klokhet och snällhet du tycks besitta. Du har så många fina och tankeväckande funderingar och texter och dessutom oerhört vackra foton. Sedan vet du ju också att jag är extra förtjust i inläggen om Hållbar utveckling. Du lyckas alltid lära ut något nytt utan att det blir tungt att ta in. Istället tycker jag att du är riktigt bra på att väcka den där känslan att "ja, visst sjutton kan jag göra den ändringen för att bli lite miljövänligare". Jag är så glad att jag hittade dig och din blogg!
    Kramar

    SvaraRadera
  23. Du har en perfekt blandning :) av tänkvärd text av livet av underbara listor
    Det känns i det du skriver vilken underbar människa du är !
    Kram

    SvaraRadera
  24. Din värme i inläggen:)
    Ändra inget bra som den är

    SvaraRadera
  25. Jag hamnade av en slump hos dig på instagram och fastnade för ditt konto där. Kikade även in på din blogg och ja, vissa bloggar fastnar man bara för. Så gjorde jag med din. Du har otroligt fina bilder och skriver så bra. Du förklarar saker bra, och du har många tänkvärda inlägg. Jag gillar din blogg som den är!
    Ha en fin fredagkväll!
    Kram

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥