lördag 20 februari 2016

Kaffedoft och lördagscitat

Hundarna snarkar sövande bredvid mig. Efter två längre promenader idag mår de gott i soffan medan doften av nymalet och nybryggt ekologiskt kaffe sprider sig genom huset. Utanför blåser det och det har lovats snö i massor. Kameran plockades fram idag. Jag har börjat pröva mig fram med att fotografera fotostilleben. Givande fotografering dagar jag inte vill ta med mig kameran ut.

Ett fotostilleben fotograferat för några veckor sedan

Om det finns en lösning på ett problem, är det onödigt att oroa sig. Om det inte finns någon lösning på problemet, är det meningslöst att oroa sig. /Dalai Lama

Hos Marie kan du hitta fler tänkvärda, finurliga och kloka citat.  Hoppas du har en fin lördag!

26 kommentarer:

  1. Kloka ord från Dalai Lama! :) och från dig - som citerar!
    Fint stilleben!

    SvaraRadera
  2. Så bra och sant!
    Ett toppencitat av den kloke mannen.
    Ha en fin kväll vännen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det finns alltid en tredje utväg, är mitt ordspråk. Det gäller bara att hitta det tredje alternativet.
    Du undrade över växthuset, 30 kvm och det är inte det minsta för stort.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Det är en klok man det där läste nåt annat idag som kommer från mig nästa lördag
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Klok man den där Dalai Lama!
    Önskar att jag ibland kunde stänga av oron på någon knapp, det vore skönt att slippa oroa sig för saker man ändå inte kan påverka. Så dumt det är att oroa sig, bara en massa energi på något som inte hänt. Hur tokigt låter inte det? Nej, nu ska jag sluta oroa mig i onödan!
    Ha en trevlig kväll!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  6. Sååå klokt citat ♡ ...
    /Kram fina du!

    SvaraRadera
  7. Ett väldigt bra och alldeles sant citat av en klok man!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Dalai Lama är verkligen en klok herre. Citatet är ju såååååå sant!
    Å ditt stilleben där blommorna i vasen går i samma färgton som assietten och kaffekoppen är otroligt läckert och väldigt romantiskt:-)

    SvaraRadera
  9. Jättefin bild och väldigt klokt citat!

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker stillebenbild du tagit och klokt citat. Visst är det lustigt det där med hundsnarkningar som låter så mysigt och rogivande medan människosnarkningar är irriterande? =) Ha en riktigt skön lördagkväll! Kram

    SvaraRadera
  11. Min tolkning blir: vad du än gör,sluta oroa dig!

    SvaraRadera
  12. Han med en lång PWm smarrig lunch innan snöovädret kom hit. Nu kurar vi i värmen med en massa ljus tände.

    SvaraRadera
  13. En mkt vacker bild till citatet som är jättebra.
    Önskar dig en fin fortsättning på helgen !
    Kramen från Marie

    SvaraRadera
  14. vilket bra citat, det ska jag minnas... inte för att jag ägnar särskilt mycket tid till att oroa mej, men ändå.
    Ha en härlig lördagskväll!

    SvaraRadera
  15. Helt sant det Dalai Lama säjer. Men kanske inte så lätt att efterleva alla gånger ...

    SvaraRadera
  16. Så vackert stileben.härligt citat. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  17. Fin bild! Klokt citat! Varför lägga ner en massa energi på att oroa sig?
    Har blivit så mycket bättre på att inte oroa mig, men kan fortfarande bli bättre.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig bild!!!
    Klart du ska göra tvål!!! Kolla du in hos mig finns det i högerkanten ett urenkelt recept att testa med enbart olivolja, vatten och kaustiksoda och lite kanel.
    Nu ska jag gå och sätta på kaffebryggaren, blev kaffesugen av din bild. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  19. Vilken vacker bild ♥ Det där citatet har jag som mantra eftersom jag är världsbäst på att oroa mig för saker. Det går bättre och bättre men det är fortfarande svårt trots många års träning.....
    Kram

    SvaraRadera
  20. Vackert! Och orden är så sanna, men så kommer dom från en klok man också! Så ni får så mycket snö, vi har storm och solen tittar nästan fram. I alla fall ser man att det är lite ljusare ute!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  21. Bra citat tycker jag med. Vi har inte mycket snö, men i går kväll kom det lite till men det är ju plusgrader så det tinar...men vår har vi inte ännu, även om man kan tro det ibland ;)
    Ha en fin fortsättning på söndagen ;)
    Kram

    SvaraRadera
  22. Vad fint ditt stilleben är, Helena. Jag tycker också om att variera min fotografering efter vad som känns rogivande och som just då känns intressant.

    Ha en fin vecka

    SvaraRadera
  23. Fin klokskap som vi alla har gott av att påminna oss om när takecirklarna runt ett problem börjar snurra.
    Nymalet kaffe är bara så rätt :)
    Ha en fin vecka!!

    SvaraRadera
  24. Så sant, så sant!
    Och härligt med snarkande hundar. Då känns det bra i matte-hjärtat.

    En fin start på veckan till dig!

    SvaraRadera
  25. Det var ett väldigt bra citat. Doften av kaffet kannjag känna genom dina ord. Ha en bra dag.
    /P

    SvaraRadera
  26. Något som väldigt många borde ta till sig, ett väldigt bra citat!
    Har du en kopp te till mig?

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥