söndag 7 februari 2016

Längtan

Här på bloggen är det inte det vanliga flödet av inlägg. Jag är just nu trött... Men tröttheten beror mer på något positivt än något negativt. Det tycker jag är ett märkligt fenomen. Att någon som längtan kan skapa trötthet. Kanske beror det på att jag längtat och väntat länge. Och får nog göra så ett bra tag till.


Känner mig lite som en halva. Kanske som en halv kiwi liggandes på ett fat med blomster i bakgrunden. Halva jag är fokuserad i nuet, på det som är runt om kring mig, Medan den andra halvan, längtan, har sitt eget liv i ett slags rosa rosig bakgrundsskimmer. 

12 kommentarer:

  1. Så vackert foto. Härligt med längtan när det är något positivt. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Åh,så vackert foto ♥ ....
    Längta på du/Kram finaste!

    SvaraRadera
  3. Vackert du beskriver längtan och väntan i både ord och bild.

    SvaraRadera
  4. Längtan är så där bitterljuvt... Och visst är det så att allt som tar mycket av ens känslor i anspråk - både positiva och negativa sådana - gör en trött. Att springa maraton är en lätt match i jämförelse med att gå igenom något riktigt känslosamt. Du får försöka sköta om dig och ta det extra lugnt för att hämta igen lite kraft. Många kramar

    SvaraRadera
  5. Längtan är en mysig känsla som även ibland kan vara frustrerande:)
    Ha det gott
    Kram Milla

    SvaraRadera
  6. Härlig bild! Känner mig lite dubbel till längtan.

    SvaraRadera
  7. Härlig bild! Känner mig lite dubbel till längtan.

    SvaraRadera
  8. Gissar att du längtar efter vår och sommar. Det gör jag också. Å din stilleben är ju sååååå läcker:-)

    SvaraRadera
  9. Vad vackert formulerat och illustrerat. Känner igen med så väl, har också förundrats hur längtan kan ta sådan kraft men det är väl just detta att ma inte är bara här utan även någon annanstans samtidigt.

    SvaraRadera
  10. Härligt med längtan, inget är ju som väntans tider:)!

    SvaraRadera
  11. Vad skönt att din längtan och väntan är positiv! Vackra ord och bild som vanligt! Kram

    SvaraRadera
  12. Åhh jag önskar mej också ett orangeri eller stort växthus....men än så länge är det bara drömmar ;))...fin lista...vi har mycket att vara tacksamma för...skulle vara såå tacksam om min värk i höften/benet försvann...
    Kram bia

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥