lördag 6 februari 2016

Lördagscitat Moder Nature

Veckorna rusar förbi. Nyss kändes det som om jag vid nyår vandrade på strand och kände sanden mellan tårna. Plötsligt är det ljust på morgonen när jag åker till jobbet och februarimånad har anlänt. Vissa dagar riktigt kallt, andra mildare men fortfarande minusgrader. Jag känner att kylan tar på. Fast så är det varje vinter. Saknar det här med fotografering. Det är för kallt att släpa ut kameran. Längtar till årstider då jag kan vandra i skogen med kameran på ryggen. Naturen har under alla årstider en förmåga stimulera sinnet, kroppen och själen.

Take a quite walk with Moder Nature. It will nurture your mind, body and soul. /A. D. Williams.

Ett möte under en skogspromenad med hundarna.

Titta gärna in hos Marie och se de andra deltagarnas lördagscitat.

19 kommentarer:

  1. Jätte fint citat! ❤
    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Vackert foto till passande citat :) för nog är det så!
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  3. En rofylld bild och ett citat som väcker längtan tillbaka till naturen. Det blir så mycket mer natur och bilder den ljusa årstiden men vi är på väg nu, tiden går fort som sagt...
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Skulle aldrig kunna vara utan naturen...längtar alltid dit...till skogen, djuren, fågelkvittret, lugnet, dofterna...mm så härligt !! Och vilken fin bild !!
    Ha en fin helg nu!
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. Vilket vackert citat och så sant!
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  6. Vilket vackert citat och så sant!
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart citat och vacker bild ❤️
    Önskar dig en mysig lördagkväll finaste
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vackert... Naturen är härlig!
    En fin lördag till dej!

    SvaraRadera
  9. Har kollat runt lite i din blogg! Det blir ju så att man snappar upp andra bloggar hos sina bloggvänner, hittade dig nyss.
    Vackra bilder och jag tycker lite som du, natur, livsstil, vackra saker. Mina barn har hundar, jag är mest en katt, men har ingen nu.
    Din lördagsbild är bara SÅ fantastisk, snyggt fångat!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  10. Det är så sant som det är sagt. Naturen läker, tröstar och inspirerar.
    Så fint du lyckats fånga rådjuret! Ofta tycker jag att det brukar bli en bild med en suddig bakdel istället, hi hi. =)
    Hoppas du har en riktigt fin helg! Kramar

    SvaraRadera

  11. Fin bild och fint citat.

    Helgkram ♥

    SvaraRadera
  12. Precis som du fotar jag mycket lite utomhus under den kalla årstiden. Kameran klarar nog kylan, men jag chansar inte med att förfrysa mina tassar;-)

    SvaraRadera
  13. Så sant!!
    Fint citat till en fin bild

    SvaraRadera
  14. Ja ljus är vi inte bortskämda med just nu.....men snart snart kommer det. Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Underbart citat och väldigt tänkvärt...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  16. Naturen renar, naturen ger, naturen luktar, naturen känns.....
    Beskrivningen är lång!
    Fin ögonblicksbild!
    Kram och en fin söndag!
    Karin

    SvaraRadera
  17. Oh ja och jag älskar att promenera i vår natur varje dag...nästan. Underbart och läkande. Det är medicin för både kroppastollen och själen. Kanonbild med rået i förgrunden för det är sådant vi får se när vi är ute i Guds fria natur och tänk det är gratis

    SvaraRadera
  18. Skogen är mycket viktig för oss, för många olika ändamål. Avkoppling, jakt, bär och svampplockning, picknick m.m. Och givetvis att bara promenera med hunden.
    Fin bild.
    Kram Eva

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥