måndag 15 februari 2016

Tacksamhet - Vintervit värld

I helgen har det snöat i massor. Hela tillvaron blev som en sagovärld. På felplacerad plats i skogen så är snödjupet till under armhålorna... fast kanske beror det på att jag är ganska kort. ;-) Det bästa med helgerna är att man kan vara ute mitt på dagen, ta tillvara på dagsljuset och gå långpromenader med hundarna. På vardagskvällarna får det istället bli långpromenad på kvällen och då missar man dagsljuset.

Mobilfoto från helgens långpromenad med hundarna

Mycket snö, men milt. Det känns riktigt bra att snön kommer. En Västerbottnisk vinter utan snö har jag svårt att tänka mig. Igår pysslade jag på med mina pelargoner och inser att det är ett sorgligt kapitel i år. Jag får nog vackert inse att det bara att försöka skaffa nya sticklingar och nya plantor.


Idag är det måndag och dags för Evas fina tacksamhetsutmaningen. Ett härligt sätt att sammanfatta den gångna veckan. Några av förra veckans ljusglimtar är;
Ett mejl 
Långpromenader
Dagens teknik som gör att man kan se tv-program när man vill
Tända ljus
Omtänksamhet
Alla positiva kommentarer jag får på bloggen - tack! 
Byta gardiner och släppa in vårvinterljuset
Planera vilka nya pelargoner som ska skaffas. På önskelistan står Lavender Lad, Madame Thibault och en gammeldags "äkta" Dr Westerlund.
En fantastisk god kladdkaka
Toppenfina grannar

26 kommentarer:

  1. Waoooo ♡ .....
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  2. Det är så vackert med vinter när den är som din! Här har vi sol och -12 grader idag, lite snö som gnistrar men inte alls mycket. Vackert ändå!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt vackert! Det är så skönt att det är ljusare nu och kommer det snö blir det ju faktiskt ännu bättre ur "ljussynpumkt"!

    Ha en bra måndag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Så vackert, ska ta en promenad senare i det ljuset :)

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar bild! Så vackert! Ja visst är det härligt med dagsljus. Jag har ju fördelen att de flesta dagar i veckan jobba hemifrån och då kunna åka ut till stallet på dagtid och sen kan jag jobba lite mer på kvällen om jag känner att jag behöver.
    Härligt med gardinbyte, så långt har jag inte kommit än. Och vi fick visst snö i lördags igen, så nu är det vitt igen.

    SvaraRadera
  6. Pelargoner har många vackra namn - en glädje i att planera,även om det är av en sorglig anledning!
    Att promenera i det där sagolandskapet är nog en humörhöjare! Så vackert!
    Omtänksamhet. Fint att ha det i sitt liv!
    Sv: Bram - med myror ... är i fet text :) för att det är en länk! Klick!
    önskar dig en fin fortsättning på en (i alla fall här) solig måndag!

    SvaraRadera
  7. Så härligt det låter med alla snö... jag vill gärna ha lite till här, riktigt än är det inte vår!
    Ha en härlig eftermiddag!

    SvaraRadera
  8. Oj så vackert! Det ser verkligen ut som en sagovärld!

    SvaraRadera
  9. Men så djup snö! Ditt foto för tankarna
    till Narnia, jättevackert.
    Fin lista du gjort också
    Kramar och ha en bra vecka/AM

    SvaraRadera
  10. Så himla vackert med snö! ♥ Även fast jag börjar längta till våren nu.. ;-)

    SvaraRadera
  11. Wow så mycket snö du har. Kan du inte ge lite till mig så kanske det kan bli nån skidtur till i skogen.

    SvaraRadera
  12. Bilden du tog är som ett vykort som din kommun borde betala dig dyrt för. Gillar man snö och en trolsk skog borde det vykortet locka en massa vinterturister.

    SvaraRadera
  13. Är det snö och sol och inte allt för kallt tycker till och med att det är okej med vinter! :) Omtänksamhet och fina grannar, det är fint det!
    Ha en härlig vecka!

    SvaraRadera
  14. Vilken fantastisk bild. Det ser trolskt ut. Visst är det fint med snö om den ligger kvar. Här i Skåne kommer snön sedan smälter den snabbt och blir slask. Då känns det hellre som jag vill ha vår. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Oj, vilken fin vinterbild! En sån vinter kan vi bara drömma om här. I morse var det -5 grader, men snö har vi inte haft på evigheter. Kram

    SvaraRadera
  16. Oj, har ni SÅ mycket snö! Hur går det för dina hundar att ta sig fram? För jag antar att de i alla fall är liiite kortare än du. ;-)
    Ja, visst är det underbart med mycket av den moderna tekniken och att inte behöva "passa" TV-tider. Vi har faktiskt ingen vanlig TV utan bara Play och det funkar hur bra som helst. Dessutom blir det bara att man ser de program man verkligen vill se och ingen slötittning.
    Vinterkramar till dig

    SvaraRadera
  17. Underbart foto - får mig att tänka på Olles skidfärd. Fint med snön är ju också att den lyser upp rejält under den mörka årstiden. Kanske är det bristen på densamma, här nere i söder, som får mig att länga så efter vårljuset. Fortsätt njut vacker vinter, våren ligger på lur.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  18. Otroligt vackert med all snö.
    Den här veckan hann jag inte skriva min lista.
    Så jag njuter av din...❤
    Kram

    SvaraRadera
  19. Åh så vacker bild...jag vill också ha snö den här tiden...men vi har så lite, och fortsätter det så här blir det en tidig vår !!
    Kladdkaka mums....det har jag i frysen just nu ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  20. HEJ
    Sååååå vackra vinterbilder

    SvaraRadera
  21. Oj så mycket snö! Vackert men jag vill nog ändå inte byta med dig. Har tappat vinterkänslan med ren kanske beroende på att vi aldrig har riktiga vintrar som varar.
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  22. Oj så mycket snö! Vackert men jag vill nog ändå inte byta med dig. Har tappat vinterkänslan med ren kanske beroende på att vi aldrig har riktiga vintrar som varar.
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  23. Vilken otroligt vacker snöbild - men nej tack, jag vill inte ha mer snö nu!

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥