lördag 5 mars 2016

När det blir utförsbacke...

Här på bloggen blev det tyst... Ibland blir det så. Ibland händer det saker som får tillvaron att snurra runt ett varv extra. Pyspunka infinner sig och energin sipprar sig ur. Kanske någon säger att så är livet och det får man acceptera. Någon annan säger, vilket jag ofta hör, det är bara en hund. Den där känslan att helt plötsligt befinna sig i ett hörn. Det finns liksom ingenstans att ändra kurs. Oftast finns det en kurs. Det kan finnas en spricka där i hörnet som om man hoppas tillräckligt mycket, ber tillräckligt ofta eller använder sig av verktyg så kanske sprickan blir så stor att det går att passera förbi.

Blåöga november 2014

Som jag berättat tidigare har Blåöga en speciell berättelse och under längre tid varit sjuk. Hans start i livet var inte lätt (här kan du läsa) och de sista åren tampats med sjukdom i luftvägarna (här kan du läsa). En unik hund som alla älskar. Han har en alldeles speciell personlighet, kanske delvis beroende på att han är döv. Ödmjuk och alltid glad. Förutom hans andningsvägar har hjärtat börjat krångla. Och det har gått fort med ett hjärta som börjat ändra beteende. Det jag nu fått besked om är att det är utförsbacke... 

Mysfarbrorn - en kärnfrisk åttaåring 

Medicin ska sättas in för att se om det går att bromsa upp. Jag kan ändå känna en stor oro då vi nu kommer till en varma årstid då luftvägarna brukar försämras på honom. En fantastisk ras tyvärr med hjärtproblem som rasklubben arbetar aktivt med för att stävja. När Blåöga nu var hos veterinären kollades även Mysfarbrorn upp. Det som jag glädjer mig med är att Mysfarbrorn är kärnfrisk. Åtta år och allt är på topp. Glädjetårar!

13 kommentarer:

  1. Känner med dig. Våra fyrbenta är så kära för oss. Kan bara skicka styrkekramar och hålla tummarna att medicinen hjälper. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Förstår precis hur du känner. De som säger att "det är bara en hund" har ingen aning om vad det handlar om. Det är snart 1 år sedan jag fick säga adjö till min lille Santos. Hoppas att din lilla Blåöga blir hjälpt av medicinen. Kram

    SvaraRadera
  3. Det måhända bara vara en hund i andras ögon. Men vi som lever med dem vet vilken given plats de har i familjen och i våra hjärtan. /Kram

    SvaraRadera

  4. Det är så mycket mer än bara en hund... ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Naw,sötaste ♡ ...
    Absolut inte bara en hund en högt älskad Familjemedlen!

    /Styrkekramar & Nospussar

    SvaraRadera
  6. Åh, lilla Blåöga, hoppas han får en bra medicin så han kan ha det bra!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Hej igen! Tack fina du för din helt underbara kommentar hos mig. Jag blir rent rörd att du känner så för mina foton. Visst hade det varit skoj att få visa sina foton i en tidning men så är det dock inte än i alla fall. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. En fantastisk ras men detta hjärta!! Den ena efter den andra och ändå försöker uppfödarna att avla på friska unda hundar. Håller alla tummar och sporrar vi har i vårt hus för att allt går den lyckliga vägen. Sen vill jag ge dej en styrkekram också. Det kan behövas.
    /P

    SvaraRadera
  9. Ta med Blåöga till Benidorm. Här finns massvis med kompisar och det perfekta klimatet:-)

    SvaraRadera
  10. Jag är så ledsen för din skull att Blåögas hälsa försämrats. Jag hoppas av hela mitt hjärta att medicinen fungerar och att han blir bättre. De som säger att en hund "bara" är en hund har för det första taskig empati och för det andra troligtvis aldrig fått känna den enorma kärlek, vänskap och samhörighet som det innebär att ha en hund. Kramar

    SvaraRadera
  11. Åhh vilket fint inlägg om dina älsklingar...förstår dig så väl. Hoppas på det bästa och att du får ha dom kvar i många många härliga år till!
    Ha en fin söndag!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  12. Kan inget annat än att hålla med Ruth!
    Det skär i hjärtat att läsa det här.
    Men hoppas att du känner någon tröst i att mysfaktorn är helt frisk i alla fall!
    Mina tankar är med dig och Blåöga nu! ❤ ❤ ❤
    Stor varm kram till er alla!

    SvaraRadera
  13. Åh dina fina hundar, och Blåöga som är så fin och vad jag förstår mycket speciell, att veta att man snart kanske inte har sin fyrbenta vän hos sig längre då vill man absolut inte höra att "det är bara en hund". Jag hoppas att medicin kan hjälpa honom att få finnas kvar hos er länge till. Härligt att Mysfarbrorn är pigg och kry :)
    Kram AK

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥