söndag 6 mars 2016

Skogspromenad i vintervärld

Idag har jag och hundarna tagit flera längre vändor ute i naturen. Tidigt i morse blev första promenaden. Vilken upplevelse. Vinter och tjock dimma. Allt helt vitt och sikten urdålig.

Morgonpromenad i dimma


Nästa vända blev en tur efter skoterspåren i skogen. Det märks att Blåöga inte har samma energi. Förr när han var lös blev det många rusher i högt tempo och ganska långa sträckor. 

Haha :-) Visst är deras uttryck underbara!

Idag blev det några spring, men höll sig mest runt mina fötter. Mysfarbrorn är som en vallhund. Har stenkoll på att alla håller ihop. Håller ordentligt koll på Blåöga. Kanske känner Mysfarbrorn att Blåöga inte riktigt har samma energi som förr. 

Dagens promenad längst skoterspåret bakom huset.

Än är det vinter här hos mig. Härligt för alla barn och ungdomar som i morgon börjar sina sportlov. 

11 kommentarer:

  1. Woooo vilka underbara vinterfoto ♡ ...
    Förstår att det var härligt & mysigt för sportlovsfirarna!

    /Kram & Nospussar

    SvaraRadera
  2. Vet du vad - jag sympatiserar helt och hållet med Blöga. Personligen hade jag inte satt foten utanför dörren. Så - Blåöga-BP 1-0 - om man nu vill snacka fotbollsspråk alltså;-)

    SvaraRadera
  3. Jaa du...för det första vilka fina foton...för det andra, vi har tre katter (haft fyra) en har nu börjat bli ganska trött efter 17 år, och jag säger aldrig mer djur, jag älskar djur, men när dom börjar bli gamla och dåliga är det inte kul...en fick vit ta bort i somras för hon hade en tumör på nosen, och jag säger bara det ...aldrig mera djur...fast jag är djurvän, men att se djur bli dåliga och gamla är inte kul...och varför man skaffade dom vara ju för att man tyckte det var mysigt och kul, även för att dottern skulle få ett djur...men aldrig mer...inte kul att se dom blir gamla och kanske sjuka...
    Men du har fina hundar ;))
    Ha en fin vecka !!

    SvaraRadera
  4. Underbara vinterbilder ! Så fina och söööta vovar. Jag tror att mysfabrorn känner av något med Blåöga. Dom är ju så fantastiska på så många sätt våra vovvar. De används i olika "yrken" för oss människor. Kan varna för insulinnivåerna hos oss, rädda människor m m m m. Så rörande att mysfabrorn ser till att hela flocken är samlad.

    Önskar dig en fin ny vecka !
    Stor kram !

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder du bjuder på. Jag har dragits med en förkylning inhelgen ovh överlät promenaderna åt maken. Kan inte heller påstå att vi haft samma härliga vinterväder. Här har regnet dominerat.
    /P

    SvaraRadera
  6. vilka härliga vinterbilder!
    Igår var det barmark hos oss men i morse vaknade vi till ett vitt vinterlandskap. Känns så där...
    Vill ju ha vår nu.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera

  7. Helt underbara bilder. :)

    Kram på dig fina du och de fyrfotade ♥

    SvaraRadera
  8. Vilka underbar bilder på dina små godingar! De är verkligen fina och jag blir full i skratt när jag ser deras glada miner. Det syns att de njuter av promenaderna du gör med dem och i detta fina landskap så trivs de förstås jättebra!
    ha en fin vecka!
    kram, Ann

    SvaraRadera
  9. Åh, vad din bild på dina springande hundar gjorde mig glad! <3 Man ser verkligen hur kul de tycker att det är att vara ute i snön. Fint ändå att Blåöga kan följa med om än i lägre takt och att hans "bror" tar extra väl hand om honom.
    Själv är jag inte så förtjust i att det nu ligger 2 dm snö på marken igen, men när Isbjörnen rusar runt som en tok i allt det vita, så känns det rätt okej med snö ändå. =)
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Villa härliga foton på Blåöga och Mysfarbrorn. Sorgligt att Blåöga inte mår bra, så fint att Mysfarbrorn väntar in. Fin flock du har.

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥