fredag 1 april 2016

Aprilskämt

Har du blivit lurad någonting i dag? Det har jag! Rejält. Men insåg ganska snart att allt man ser inte behöver vara sant. Klurade lite och vips insåg jag att det faktiskt var första april. Sedan har jag också hjälp till i ett oförargerligt aprilskämt. Ni vet det där med glimten i ögat och en massa kärlek i.

Marsmånads collage på instagram @lifebysciencehelena

Den här månaden har det blivit mer av stillebenfotografering. Likaså förra månaden. Idag, första dagen på första vårmånaden, så tänker jag att kameran istället ska få föreviga naturens vaknande. I morgon hoppas jag på sol och finväder så att kameran kan få gå varm. Önskar dig en riktigt fin helg. Kram

21 kommentarer:

  1. Hoppas att du vaknar till sol idag. Så du kan ge dig ut och njuta.
    Det är bra energi när man kan vandra med kameran en stund.

    Hur mår Blåöga? Går det bra med medicinerna?

    Kram och en solig dag/ Hannis

    SvaraRadera
  2. Så fint collage. Visst är det lite kul med aprilskämt. Hoppas vi får sol idag så vi kan njuta. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Nä,blev inte lurad hihi ...
    Åh,så vackert fotokollage ♡ ...

    /Kram finaste & ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  4. Jag blev inte lurad, tror jag...;-)
    Gillar inte att bli lurad eller att luras så jag är glad att 1 april är över!
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  5. Vilket fint collage av dina vackra bilder! Så härligt med färgstarkt gult och orange.
    Hoppas du får fint väder på helgens fotoexpedition! Kram

    SvaraRadera
  6. Vackert collage :) Helt i Helena-stil <3
    Snälla aprilskämt är ju bara trevligt :) Inte alla vet var gränsen går tyvärr. Själv klarade jag mig ... så vitt jag vet!

    SvaraRadera
  7. Jag klarade mig från att bli lurad av första april skämt.
    Hoppas du fick fint fotoväder idag.
    kram!

    SvaraRadera
  8. Jag klurade nog ut det aprilskämtet som vi hade på jobbet, men annars så blev inte jag heller lurad så vitt jag vet. Är skeptisk mot det mesta när det är 1 april :)
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram AK

    SvaraRadera
  9. Tror inte att jag blev lurad iaf ;)

    SvaraRadera
  10. Vackert collage och jag lurade min sambo..... och ett gott skratt fick vi. Smått trevligt med april skämt ��

    SvaraRadera
  11. Det roligaste hittade jag på Facebook, där stod det att "1:a april är den enda dagen på året som ALLA svenskar är källkritiska!". Lite sant och lite läskigt:)!

    SvaraRadera
  12. Själv klarade jag mej från att bli lurad ;))...sitter just nu och tittar ut och ser hur det regnar, himla trist väder. Hur är vädret hos er ? Fint collage du gjort ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  13. Härligt, glada vårbilder! Nån har jag sett på insta men inte alla.
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  14. Visst blev även jag lurad, men sen lurade jag andra med samma grej :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  15. Det där collaget känner jag igen från instagram. Så otroligt vackra harmoniska färger!
    Hoppas allt är bra med dig och alla hundar!!

    SvaraRadera
  16. Nu var det ju 1 vecka sedan.. ;-) Men nej, jag blev inte lurad. Ingen försökte ens. Fast jag är typ den bästa att försöka på, för jag rä så godtrogen! ;-)

    Trevlig helg!

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  17. Hm, funderar fortfarande om jag blev lurad hi hi, förmodligen!
    Fina stilleben och njut av helgen nu...
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera
  18. Jag blev faktiskt inte lurad på 1 april. Eftersom min pappa fyller år då har jag koll på det datumet. Men ingen försökte ens. Förra året lurade sonens fröken hela klassen att dom var tvungna att raka av håret pga löss. Vissa grät till och med. Så i år vågade hon inte lura dom. Kram

    SvaraRadera
  19. Fint collage! Ha en fortsatt fin helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  20. Nej, jag blev inte lurad... Inte vad jag vet i alla fall :)
    Ha en mysig lördagskväll :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  21. så fint! jag som älskar tulpaner. och vilka söta vovvar!

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥