lördag 23 april 2016

En fin present - ekotvål

Idag hade jag planer på att kratta den nu snöfria gräsmattan. Längtan efter lite vår nu när krokus gula kronblad tittar upp ur jorden. Men vi har ett riktigt aprilväder där sol, hagel, regn, snö och blåst avlöser varandra. Måste säga att jag ändå känner mig lite smålycklig av det tokiga aprilvädret som gör att det blir lite svårplanerat. Lycklig över att än så länge finns aprilväder och att då måste jag ta dagen som den kommer. Jag tror det kan vara bra att inte alltid ha allt planerat.

Norrländsk ekotvål från Malin i Ratan

I början på månaden fick jag en fin present - handgjord och lokalproducerad ekotvål baserad på svenska produkter. Mina nära som vet vad jag tycker om och vurmar för. Vikten av att använda produkter så är skonsamma för miljön och naturen. En av de saker jag tycker har varit knepigare att hitta är ekologiska tvålar med ingredienser som baseras på närproducerade produkter. Så glad jag blev när jag öppnade paketet. Såg den fina tvålen med vackert papper om sig och kände den ljuvliga doften. En fin present! 


The good life is one inspired by love and guided by knowledge. /Bertrand Russell

Hos Marie hittar du fler fina, tänkvärda och inspirerande citat. Jag önskar dig en riktigt trevlig lördag.

18 kommentarer:

  1. Verkligen fin present 💕 ...
    Känner riktigt den ljuvliga doften av Lavendel hihi

    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  2. Vackert, både citatet och presenten!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin present och vackert citat. Visst är det rätt skönt när man inte kan planera allt hela tiden. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Vacker gåva, på fler sätt en ett ♥
    Fint citat. Klokt av Bertrand!
    Önskar dig en fin aprilvädershelg :)

    SvaraRadera
  5. Visst ska man vara glad över aprilväder som ändå fortfarande finns. Tycker årets väder var riktigt "aprilaktigt" här jämfört med 2015 och 2014. Men snö har vi sluppit och bara haft en mini hagelskur i onsdags.

    Lavendel är en doft jag förknippar med sommar. Köper alltid en lavendel som jag ställer på balkongbordet. Det hör liksom till. Kul med kompisar som vet precis vad du önskar dig!

    SvaraRadera
  6. Här har vi en hel del snö kvar på gräsmattan eftersom solen skuggas av skogens träd. Men det hindrar inte mig från att gå omkring och drömma mig bort och planera för den kommande sommaren! :)
    Här har vi haft både sol och snö. Ett riktigt aprilväder alltså!

    Härligt med eko-tvålen! Den skulle jag gärna äga!
    Ha en riktigt fin lördagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  7. En så fin present! Jag använder endast ekologiska tvålar, har man väl börjat är man fast.
    Aprilvädret är som det är och det är ganska skönt att rätta sig efter vädret, är det kallt och blåsigt får man lov att vara inne och ta hand om hemmet, det hinns inte med på sommaren. Idag fick vi snö här på västkusten.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Fina tvålar är perfekta presenter !!...härligt med ekologiska tvålar !
    Ha en underbar helg !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Såna presenter gillas, där dom som ger vet vad man vill ha.

    Vädret ja...här svänger det friskt. Regn på förmiddagen och sol på eftermiddagen.
    Längtar efter att få dra på mig tofflor snart.

    Kram och fortsatt fin helg / Hannis

    SvaraRadera
  10. Jag kan ana hur gott den doftar, så mysigt! Den sortens tvålar ger en lite lagom lyxkänsla, man blir glad bara av att se och hålla i den!
    Här hade jag tänkt jobba i trädgården, men någon öste pärlsocker över min tomt så jag stannade inne.

    SvaraRadera
  11. Lika bra att kyla, snö och hagel kommer ner nu...så det kan bli vår sedan.
    Inget roligt med såna bakslag i maj/juni.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Härligt med väldoftande ekotvål! Här är vädret också minst sagt lynnigt. Igår haglade det som bara den och tyvärr ligger det kvar. Gräsmattan som tidigare var vit av vitsippor har nu även ett vitt lager hagel/snö... Men det tinar nog snart bort! Kram

    SvaraRadera

  13. Drar ett djupt andetag och inandas doften från lavendeltvålen.. :D)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  14. Aprilväder är väntan på det som komma skall värme och sol om vi har tur den här sommaren. Den där tvålen luktar ljuvligt. Lavendel har jag ibland mitt linne och i en del garderober.

    SvaraRadera
  15. Vilken ljuvlig present, lavendel doftar fantastiskt. Brukar själv torka lavendel och lägga i små doftpåsar. Tack för dina ord hos mig de värmde. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  16. Ja verkligen aprilväder nu! Men visst är det lite charmigt :) Vilken toppenpresent! Jag köper olivtvålar från Marseilles som är helt underbara. Använder dels för att ta bort fläckar på kläder och dels i duschen. Hoppas du får en härlig vecka! Kram

    SvaraRadera
  17. Så vacker tvål och man blir verkligen glad över en sådan gåva.
    Aprilvädret idag var inte kul. Det var idag vi skulle ha fixat med våra pallkragar och fyllt på jord i växthuset. Vi kom av oss och häckade inomhus istället. Så kan det gå när det är april.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  18. Samma väder här med, ingen idé att planera vad man ska göra. Det växlar fort! Härligt med en fin ekotvål, och lavendeldoft är ju underbart. Köpte två lavendelplantor till uteplatsen i förra veckan.
    Ha det fint!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥