söndag 10 april 2016

Ett steg närmare...

Idag blir det inget tema på Hållbar livsstil. Jag har helt enkelt haft fullt upp och inte riktigt hunnit med att det är söndag jämn vecka. Visst du att det idag är flest personer i Sverige som fyller år? Nio månader bakåt i tiden börjar industrisemestern... Och på tal om nio månader. För snart sju månader tog jag ett beslut och om så där en två-tre månader så, om allt går som det ska, når jag målsnöret. För två veckor sedan förstod jag att jag också var ett steg närmare längtan och väntan. Jag håller helt enkelt på att fixa med en del saker som en slags förberedelse.

Ett foto från i höstas på Blåöga och Mysfarbrorn.

Frågan om Blåögas mående har jag fått och hur det går med nya medicinerna. Lycka att säga så svarar han bra på de två nya medicinerna. Livet och tempot för honom måste vara lugnt och det passar Mysfarbrorn bra som är en livsnjutare av stora mått. De två farbröderna har helt enkelt ett helt fantastiskt bra pensionärsliv som hund med aktiviteter som passar dem. Ha en riktigt fin dag i vårsolen. Här ska en kopp kaffe nu drickas ute på bron som vi säger här i Norrland.

16 kommentarer:

  1. Underbart Foto på Blåöga & Mysfarbrorn ♥ ...
    Härligt att Blåöga svarar bra på medecineringen & att Du finaste är närmare väntan & längtan!

    /Kram & Nospussar!

    SvaraRadera
  2. Låter spännande med din väntan & längtan :)
    Skönt att medicinen fungerar för Blåöga.
    Jag hade gärna druckit kaffet på bron idag jag med i solen, men katten måste hållas inne så då blev det inte så, men jag hoppas på många soliga kaffestunder framöver på bron.
    Kram AK

    SvaraRadera
  3. Ska bli intressant och spännande att läsa vad ditt niomånadersprojekt gick ut på. Bra med målsättningar och lycka om man når ända fram!

    Så skönt att höra att Blåöga svarar bra på medicinen. Han håller nog ett bra tag till (så brukar min (snygga) husläkare säga till mig;-) )

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra att du kommer allt närmre det du längtar efter och att Blåöga mår bättre. Vilket radarpar dina hundar verkar vara! <3 Vårkramar

    SvaraRadera
  5. Farstubron sas det alltid i mitt hem här nere i Småland så det är bekant. Dialektalt sas det nog mest "broa". Kul med dialekter och jag hoppas det inte försvinner. Känner att det finns många ord från min barndom som aldrig hörs idag och det känns som om det bara är jag som kan betydelsen.
    Så fina de är hundarna!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  6. Glad att det fungerar med medicinerna och att hundarna har det fint! Och glad för din skull att du närmar dig din längtan och väntan! Det har verkligen varit en fantastisk dag idag :)

    SvaraRadera
  7. Så skönt att det blir bättre med Blåöga! Och så blir jag lite nyfiken på vad du väntar på.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Så härligt att Blåöga svarar bra på medicinerna. Spännande med längtan. Jag blir så nyfiken på vad du ska göra. Hoppas du berättar när det är dax. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Åh så mysigt!...ett härligt pensionärsliv för dem båda ;))
    Jaa dagarna och veckorna går fort...även livet !!
    Så vi får passa på att njuta av det...
    Kramis bia

    SvaraRadera
  10. Låter spännande det här med din beslut och din väntan och längtan :) Lite skönt att du håller oss på halster ;)

    SvaraRadera
  11. Härligt när man når målsnöret. Och nya planer inför framtiden. Hoppas du delar med dig när du kommit i mål.
    kram!

    SvaraRadera
  12. Så härligt att höra att lilla Blåöga svarar på medicinerna.
    Trevligt att läsa att du håller på att nå ditt mål. Bra att sätta upp mål ibland.

    Önskar dig en riktigt fin ny vecka !
    Stor kram från Marie

    SvaraRadera
  13. Kaffe på bron med två fina farbröder som sällskap låter mysigt!
    Härligt att dina fina hundar mår bra!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  14. Oj, vad du låter hemlighetsfull. Jag blir ju jättenyfiken!
    Så fina de är Blåöga och Mysfarbron
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  15. Härligt att även du nåtts av vårkänslor:)!

    SvaraRadera
  16. Nyfiken som 17 jag=))

    Så härligt med Blåöga!!! Jag ler med hela ansiktet!
    Han är en kämpe den lilla.
    Kram Hannis

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥