söndag 17 april 2016

Nattpromenad

På baksidan huset har det avverkats en del skog. Min infart till skogen från gården är nu öppen yta. Känns riktigt bra då det innebär kvällssol. Igår kväll valde jag att ta en promenad med hundarna uti skogen istället för att gå längst vägen som nu är både lerig och blöt.

Mobilfoto kl 23 igår kväll

Det bästa när det blev lite mer öppet i skogen är att jag på promenaden också fick ledljus av månen. Promenaden blev efter en gammal hästväg. På väg tillbaka stannade jag till och tog ett mobilfoto. Otroligt stämningsfullt och vackert som är svårt att återge i en bild. Tystnad och månljus. Magiska stunder. Livet på landet när det inte finns gatlampor så upplever man naturen och himlavalvet på ett helt annat sätt. En av de mer magiska upplevelser ute i naturen var för många år sedan. Jag stod sent en novemberkväll lutande mot grannens häst med hästens mulen över min axeln och en hund sittandes vid fötterna. En riktigt kall kväll där vi tre känner värmen från varandra, står alldeles stilla, tittar upp mot en totalt stjärnklar kväll och upplever universum.

23 kommentarer:

  1. Jag tycker verkligen att bilden förmedla en magisk känsla av det vackra i naturen, både stämningsfullt och sagolikt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Månen är magisk i alla avseenden ! Och att gå en promenad en stjärnklar natt är stämningsfullt lugnt och det förmedlar din underbara bild !!!
    Önskar dig en alldeles underbar söndag ❤️ Kram

    SvaraRadera
  3. Woooo fantastiskt foto sååå vackert,magiskt & sagolikt ♡ ...
    Önskar dig en alldeles underbar Söndag!

    /Kram

    SvaraRadera

  4. Så härligt berättat och jag kunde verkligen känna energin som flödade mellan dig, hästen och hunden. :)

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  5. EN vackert beskriven stund! <3

    SvaraRadera
  6. Så härligt det låter och så fint med månen som ger ljus på promenaden.

    Tack för din kommentar hos mig. Skönt att höra att Blåöga svarar på medicinen:=) Det är ju så oroligt när man ser att de inte mår bra. Alfons är en gammal farbror nu märks det. Han blev 13 år i december och det är ju gammalt för en cavallier. Men han är skapligt pigg. Han har blåsljud och lite ojämn hjärtrytm, får medicin morgon och kväll och den verkar fungera bra. Det är han som bestämmer längden på promenaderna; vissa dagar blir det 10 minuter morgon och kväll och andra dagar vill han gå i en timme både på morgonen och på kvällen. Det är bara att hänga på :=)) I februari sövde de honom för att få hjälp med tänderna och det gick bra. Många tänder fick dras ut men han fixar att äta sin mat ändå. Jag gläds åt varje dag tillsammans med Alfons:=) Ge en extra klapp till dina vovvar från mig och Alfons <3

    SvaraRadera
  7. Så vacker och magisk känsla bilden förmedlar. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Underbar bild, helt magisk! Vilken fin stund med här och hund, kan nästan känna känslan. I natten håller man ihop och söker stöd hos varandra.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar bild och beskrivning av känslan du/ni hade tillsammans. Jag läste på Kerstins blogg att Blåöga är sjuk och ville bara skriva att jag saknar dig, honom och de andra hundarna i utmaningen. Hoppas att allt går så bra det kan gå och att Blåöga slipper lida.
    Stor kram till er alla! <3

    SvaraRadera
  10. Skogsskövling gillar jag inte, men jag förstår att det blir finare för dig som bor där ute på landet och får en finare utsikt uppåt...

    SvaraRadera
  11. Det bästa med att bo på landet är ju dessa naturupplevelser och månskenet ser man ju inte när det finns gatlampor. Här hos mig finns det inte en enda gatlampa men det gillar jag faktiskt. Kanske lite mörkt när man trevar sig fram till postlådan i december, men pannlampa på så går det med!
    Ha det fint!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  12. Här är det inte fritt från gatlampor, bara från hästmular och hundnosar. Din stund låter helt magisk!

    SvaraRadera
  13. Du har så rätt. Inga gatlysen ger andra dimensioner. Naturen kommer en närmare. Och din bild visar vilket gatlyse som är det viktigaste för oss på landet.
    Ha det fint . Kram Eva

    SvaraRadera
  14. Du beskriver så bra så man kan känna känslan. Vacker bild också..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  15. Det får mig att minnas min uppväxt, i en by utan gatljus, där månen och stjärnor kändes så nära!

    SvaraRadera
  16. Vilket härligt inlägg...med mycket känsla. Ett minne att spara med hästen och hunden också!
    Ha en fin tisdag, ta hand om dig!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  17. Så vackert fångat! Bilden är verkligen full av mystik och natur. Jag påminns om ljusen i stan varje gång jag kommer ut på landet och möter det totala mörkret runt husknuten, oj vad stjärnorna framträder klart!

    SvaraRadera
  18. Låter som en underbar promenad. Och vilken vacker bild du bjuder på!

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  19. Vacker bild!! Modig du är som går ut mitt i natten.. ;-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  20. Hästar, hundar och en måne, bättre kan det nog inte bli. Så skönt med kvällssol. Vi har grannar med höga träd och solen försvinner ner bakom dem. Trist för jag älskar solnedgångar. Skulle vilja ha öppen mark bort till horisonten. Men så är det inte.
    /P

    SvaraRadera
  21. Så fint du beskriver den där magiska stunden. Och vad skönt att det blivit lite luftigare så månljuset kan tränga in. Helt underbart! Hoppas allt är bra med dig och hundarna!

    SvaraRadera
  22. Tycker nästan att jag kan känna det magiska!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  23. Det finns stunder då man känner extra mycket att livet är stort.
    Mysigt att titta in till dig. Hoppas att du får en riktigt fin helg.
    Kram Mia

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥