söndag 5 juni 2016

Tidig morgon i trädgården

Idag blev jag väckt riktigt tidigt. Gick ut med den lille på gården, men efter någon timme så väcktes jag igen. Halvsex på en söndag och jag förstår att nu är det morgon i vårt hus även om jag var på tjejmiddag igår. De äldre farbröderna tittade på mig och funderade vad som var fel. Efter lite övertalning fick jag dem att stiga upp. ;-)

En trädgårdsrabatt som behöver lite mer växter

Mysfarbrorn

Blåöga

Lille Diesel. Mer bilder på honom finns på instagram.

Det här att faktiskt ta sig ut när morgonen vaknar är magiskt. Solen som tränger sig igenom vegetationen och hela luften som ljuder av fågelkvitter. Tyvärr har värmen försvunnit utan det är isande kallt. Fast vackert ändå. 

22 kommentarer:

  1. Visst är det magiskt tidiga mornar så varma & ljuvliga som nu,här har jag lyssnat in min morgon frukosten ute med lite svagt brus från Vättern ❤️ ...

    Naw,såååå underbara "voffs" /Nooospussar & Kramar från lilla mig med önskan om en alldeles fantastisk sommardag!

    SvaraRadera
  2. Tänk så många fina mornar du kommer få vara med om i sommar :) Även regniga sådana ;) Underbart! Bara njut!

    SvaraRadera
  3. Det är skönt med tidiga morgnar - kanske inte dagen efter tjejfest dock....
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina hundar. Det är fint fotoljus morgon och kväll. Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina hundar. Det är fint fotoljus morgon och kväll. Kram!

    SvaraRadera
  6. Bra att du har någon som jagar upp dig på morgonen så du inte går miste om det underbara. Jag gillar din runda rabatt, snart blir den frodig utan att du behöver tillföra fler växter.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Ja, det är ju som att få en bebis om man säger så. De brukar väl också vakna mitt i natten. Fördelen med hundar är ju att de kan gå liksom direkt och att de bli rumsrena efter bara några veckor. Å du verkar ju inte ha nå't emot att bli väckt tidigt heller. Tur att det är sommar och inte vinter. Blåöga däremot verkar vara av en helt annan åsikt med tanke på hennes blick.

    Kan ingenting om hundar och White shepherds har jag aldrig hört talas om. Är de albinos av "vanliga" schäfrar eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Schäfer och vit herdehund har samma ursprung. Under andra världskriget avlivades i Tyskland de vita schäfrarna. I USA behölls de och på 70-talet återinfördes de till Schweiz varav det engelska namnet White Swiss Shepherd. Enligt Svenska kennelklubben är vit herdehund mer ursprunglig schäfer än schäfern själv bland annat mer vallhund än vakthund. Hos schäfern finns också närmare 50 ärftliga sjukdomar medan vit herdehund i dagsläget inte har några kända ärftliga sjukdomar förutom lederna (vilket alla stora hundraser har problem med).

      Radera
  8. Så härliga bilder !...här har vi haft kyligt också, nu blir det två dagar med värme sen sveper kylan ner över hela landet...såå trist, juni kommer att försvinna snabbt...hör hur pessimistisk jag låter, haha....men det är fint ute ändå ;))
    Ha en fin nationaldag !!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Så ljuvligt att få starta morgonen så. Så fina dina vovvar är. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Verkligen isande vindar men en het sol. Jag brukar vakna vid 3 tiden på
    Morgon av att fåglarna sätter igång med ett herrans liv. Sover med öppet fönster. Strax efter lugnar de ner sig och jag somnar om. Helt underbart.
    /P

    SvaraRadera
  11. Så söta de är vovsingarna! Har också stigit upp lite tidigare även om det blivit få sovtimmar bara för att njuta av mornarna och få lite gjort. Här har vi värmen kvar.
    Vad är de orange bollarna får nåt?
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  12. Nya rutiner när man får en ny familjemedlem! Dina gamlingar kanske också blir unga på nytt när de får en busig lillebror?! Söta är de alla tre!
    Ha det fint!
    Kram, A n

    SvaraRadera
  13. Inte dumt med lite nya rutiner ibland hi hi, jag vet! Ja tänk om man vore morgonpigg, det är jag verkligen inte men ibland blixtrar jag till och vaknar tidigt och de morgnarna är GULD värda (och vackra)...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  14. Morgon stund har guld i mun ☺ så fina killar

    SvaraRadera
  15. Härligt att få njuta av tidiga morgnar:)! Vilka vackra vovvar du har, alla tre<3!

    SvaraRadera
  16. Åhh han är så söt den lille Diesel! Så härligt det måste vara med en liten en hemma :)
    Ja morgonen är vacker, men även kvällarna nu när det är ljust så länge, det är en härlig tid nu. Jag hoppas bara att vinden kan vända så det blir lite varmare igen.
    Kram AK

    SvaraRadera
  17. Jättefina bilder! Tyvärr alldeles för sällan som jag ger mig ut så där tidigt, för som du säger det är så magiskt vackert då :)
    Hoppas allt går bra med hundarna! Kram

    SvaraRadera
  18. "Morgonstund har guld i mund". Det är verkligen en härlig tid på dygnet att ta tillvara. Å´ att få med sig hela trion sen ... det känns mysigt.
    Önskar dig fina sommardagar!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  19. Vackra bilder:)
    Hoppas att allt är bra med dig
    kram Milla

    SvaraRadera
  20. Länge sedan du skrev... Hoppas allt är bra med djuren.. ♥

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  21. Tidiga mormar i trädgården är verkligen magiska...
    Vilka vackra bilder!
    Sommarkram Eva

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥