onsdag 7 september 2016

Ett litet livstecken...

Det har varit tyst här länge. Tack för att små frågor om hur det är med mig och hundarna, rader om att mina inlägg här på bloggen är saknade och om önskan att jag ska starta upp hållbar livsstil igen. Värmer i hjärtat. ♥ En härlig valp full av energi och klipskhet flyttade hem till oss. Namnet Diesel passade mycket bra. Det är en liten... eller snarare en stor kille full av bränsle och energi. Precis så där som jag ville ha det.  Sedan har jag också i sommar fotograferat produktfoton åt ett lokalt företag som producerar ekologiska produkter. Tänker att det ska jag också berätta mer om i ett inlägg.


En stor bidragande orsak till den totala bloggtystnaden är att Blåögas hälsa har vacklat rejält under sommaren. Saker ändras och gör att man behöver tänka tyst. Ta vara på tiden och fokusera på det som är viktigast då man vet att en förändring i livet är på gång. Jag har försökt formulera ett inlägg om det, men det har liksom kommit av sig. Jag har nu ett inlägg om Blåöga som jag börjat med... Och så småningom ska jag också försöka posta det. Tack igen för alla små meddelanden här. De värmer. ♥ 

14 kommentarer:

  1. Åh! Äntligen! ❤
    Klart du är saknad!
    Men inte roligt att läsa att Blåögd är sämre. Håller tummarna för honom!
    Bamsestor kram! ❤

    SvaraRadera
  2. Såååå mysigt att "höra" från dig & naw...sicken sötis ♥ ....
    /Kram & Nospuss!

    SvaraRadera
  3. Skickar många kramar. Förstår att det har varit tufft. Kan inte föreställa mig hur det blir utan en vovve. Härligt att höra ifrån dig. Har saknat dina inlägg. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Trevligt med ett livstecken :)
    Sorgligt att läsa att Blåöga är sämre.
    Ser fram emot fler inlägg när du har tid och lust!

    SvaraRadera
  5. den där krabaten har inte växt i sina öron ännu :)

    SvaraRadera
  6. Saknar absolut dig och din fina blogg, ser fram emot att få läsa och titta på dina fina bilder när du har ork och lust igen!
    Många kramar till dig/AK

    SvaraRadera
  7. Åhh kul att du är tillbaka! Ja allt får ta sin tid...så är det bara, det finns viktigare saker i världen än bloggen!
    Önskar dig en härlig fredag, njut av dagen...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  8. Tittar in här ibland och ser dig på Instagram, men visst saknar jag dina kloka tankar! Förstår att tankarna är många och svåra. Ta hand om dig och vovvarna!

    SvaraRadera
  9. Saknar dig och dina kloka ord...
    Sköt om dig och ha en underbar fredag och helg.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  10. Se där, där är du ju! Kul att få ett litet livstecken i alla fall!
    Ha en fin helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  11. Var sak har sin tid. Så viktigt att man stannar upp och tar till vara på den tid man har med det som är värdefullt just nu och för stunden. Och glad blev jag för ditt besök inne hos mig. /Kram

    SvaraRadera
  12. Hej, jag arbetar som frilansjournalist och ska skriva en artikel om självvald ensamhet och undrar om du kan tänka dig att att bli intervjuad i Hemmets Veckotidning?
    Med vänlig hälsning,
    Katarina Arnstad Elmblad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Jag är nog fel person för en sådan intervju. Mitt liv är socialt, men har i bloggen valt att inte blanda in andra än mina hundar och mig. Här har jag lagt fokus på natur, hundar, lantligt återbruk och reflektioner.

      Radera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥