fredag 9 december 2016

Ibland blir tiden som uppslukad

Ibland blir tiden som uppslukad av vardagen och mitt i allt en valp. Lilla bomullstussen har blivit en stor tonårskille på åtta månader.


Mysfarbrorn tog Blåögas bortgång mycket bättre än jag hade kunnat ana. Han har ju den unga busiga tonåringen att hålla ordning på.


I våras såg jag det här citatet som jag verkligen tyckte så mycket om:
Från den dagen du släpper in en hund i ditt liv och ditt hjärta kommer du aldrig mer bli som du varit.
Det kommer förändra dig och hur du ser på världen, med hjärtan av guld gör de oss till bättre människor. De lär oss njuta av livet, vad villkorslös kärlek är och hur viktigt det är att leva i nuet.

Det där sista är svårt när vardagen och jobbet dundrar på. Det känner vi nog alla. Att få utmana tanken, skapandet och kreativiteten har jag saknat hela hösten. Har saknat det kreativa i att fotografera och skriva. Så jag bestämde mig för att hoppa på en fotoutmaning som jag varit med i förr. Jätterolig och tankemässigt utmanade. Jag tänker att ett och annat foto hamnar på den här bloggen med. Hoppas du får en finfin fredagskväll!

12 kommentarer:

  1. Härliga bilder på raringarna!
    Ha det så fint och hoppas det blir mycket kreativitet och skapande framöver. Det gör gott!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Naw så ❤️ .....
    /Nospuss,Jam & Kram

    SvaraRadera
  3. Trevligt med en utmaning som inspirerar :)
    Fina bilder!

    SvaraRadera
  4. Så fina hundar! Börjar förstå det där med hund. Vi har adopterat en 9-årig bichon bolognese, helt underbar hund. Det var min man som ville och jag ville inte motarbeta det även om jag tvekade. Nu är jag fäst vid hunden och som du skriver, den ger mycket tillbaka.
    Ha det fint!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  5. Så kul att vovvarna trivs så bra ihop. Fina bilder. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Oj vad stor han hunnit bli! Verkligen helt ljuvliga hundar du har. <3 Kram

    SvaraRadera
  7. Glad att jag hittade ett inlägg här! Djur och natur har en fin helande effekt.
    Önskar dig nu en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!
    Julkram fr Karin

    SvaraRadera
  8. Jag har också kännt av det där med tids-rusning. Jag hinner inte längre. Eller så tar jag hand om stunden på något bättre sätt? Vila till exempel?!
    /P

    SvaraRadera
  9. Åh så stor han blivit "lilla" Diesel, Mysfarbrorn är lika fin som alltid! Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
    Kram AK

    SvaraRadera
  10. Så fina 4-benta vänner! :-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  11. Härligt med hundarnas vänskap och roligt med fotoutmaning. Hoppas få ta del av dina kort här. Länka gärna till den redan nu, jag kommer på mig då och då att sakna fröken fotos utmaning som förgyllde 2015.

    SvaraRadera
  12. Fina killar du har:)
    Ha det gott!/Annelie

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥