måndag 13 mars 2017

Fotoutmaning

I år har jag försökt att fotografera igen. Mer för att försöka lära mig mer. Som att använda ljuskälla. Roligt och spännande. Naturligtvis blir Mysfarbrorn och Diesel ofta modeller. I ett tidigare inlägg fick jag en önskan om att dela med mig fotografier som jag haft med i utmaningen och tänkte nu dela med mig några foton.

Mellan träden

Mellan träden  togs en januaridag från farstukvisten när solen sakta började visa sig och glimmade till mellan träden. Snö, kyla och sol i ett gav dessa kontrasterna i färgskalan. 

Perspektivbyte

Även fotot perspektivbyte togs en kall januaridag då solen sakta visade sig bakom bergskanten. I den lilla glaskulan fick utsikten ett perspektivbyte och horisonten blev upp- och ned.

Frusen kärlek

Frusen kärlek fick jag planera lite mer. Ställde ut en ros i kyla och väntade några dagar tills den blivit tillräckligt frostig innan fotografiet togs.

Öga mot öga 

Fotot Öga mot öga är nog årets favoritfoto. Den dramatiska känslan gjorde att jag gjorde ett eget tema. Men ett foto kan förmedla något annat än själva händelsen. Sammanhanget är egentligen väldigt glädjefyllt. Diesel och hans kompis leker i solsken och snö som faller. Fotot är taget när de precis stannar till för att fortsätta springa och busa.

Ståndare

Fotot Ståndare är ett foto där en halvvissen tulpan fått stå modell och där vasens blå glas ger den blå färgen.

Pudrad

Finaste Mysfarbrorn pudrad med snö. Hundar och snö är en oslagbar kombination. De verkligen älskar att springa i nysnö.

Fem

Dagens lilla livsljus från mig avslutas med temat fem. Marsmånads solljus strålandes in genom fönstret och över de goda chokladkulorna. 

6 kommentarer:

  1. Åh vad jag saknat dina inlägg. Och dig!!! ❤ välkommen tillbaka!
    Bilderna har jag ju sett på Instagram. Såååå vackra. Så dom ser jag gärna igen!
    Hoppas du inte dröjer lika länge igen till nästa inlägg. ❤🌹❤🌹

    SvaraRadera
  2. Så kul att se lite foton från dig. Visst gillas snön av vovvarna. Min vovve älskar snön. Dock är det vår som är annalkande här nere i Skåne nu. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Men...Du....Waoooo underbara Foton ♡ ...
    /Kram finaste jag har verkligen saknat dig!

    SvaraRadera
  4. Åh så kul och se ett livstecken ifrån dig :)
    Fina bilder som alltid!
    Kram AK

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder och ett härligt inlägg, jag hoppas allt är bra med dig finaste
    Kram

    SvaraRadera
  6. Roligt att se att du bloggat lite :) Blir kanske mer?! Jag har själv bloggat väldigt dåligt sista halvåret. Framför allt varit dålig på att läsa andras bloggar. Vår son har varit dålig i några månader och all tid läggs på honom. Men försöker göra sånt som jag mår bra av däremellan för att orka, och bloggen är en av sakerna jag mår bra av.
    Träna på fotografering tror jag egentligen inte du behöver för du är så fantastiskt duktig. Helt makalöst bra bilder!!
    Ha en skön fortsättning på påsken! Kram

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥